جمعه 3 دی 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

برادر عبدالمالک ریگی دستگیر شد، خبرنامه گویا

بر طبق گزارش خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی ایران (ایــرنـا) عبدالرئوف ریگی که ایرنا وی را جانشین عبدالمالك ریگی رهبر گروه جندالله معرفی کرده است، توسط نیروهای امنیتی پاكستان دستگیر شد. بنا به گزارش ایرنا که قبل از نیمه شب پنج شنبه دوم دی ماه منتشر شد، منابع محلی در پاكستان ضمن تائـید بازداشت ریگی اعلام كردند كه نیروهای امنیتی پاكستانی توانستند در یك عملیات موفقیت آمیز عبدالرئوف ریگی را دستگیر كنند. عبدالرئوف ریگی برادر بزرگتر عبدالمالک ریگی، مسئول مجمع علمای جنبش جندالله و عضو شورای رهبری و همچنین سخنگوی جندالله می باشد. دو روز پیش عبدالرئوف ریگی در یک مصاحبه تلفنی با روزنامه شرق الأوسط تهدید کرده بود که امیر حسین شیرانی کارمند اتمی بیگناه و اسیر در چنگال جندالله را بزودی اعدام خواهند کرد.

صبح روز پنج شنبه یعنی حدود دوازده ساعت قبل از درج خبر توسط ایرنا، یکی از تارنماهای وابسته به منابع اطلاعاتی در سیستان و بلوچستان، بنام زاهدان پرس، به نقل از تلویزیون اردو زبان جـیـوء گزارشی تحت عنوان "اخبار پراکنده" از بازداشت محمد ظاهر نارویی بلوچ جانشین عبدالمالك ریگی و رهبر فعلی گروه جندالله را منتشر کرده بود. در حقیقت عبدالرئوف ریگی جانشین عبدالمالک ریگی نیست بلکه سخنگوی جندالله می باشد؛ در حالیکه جانشین عبدالمالک و رهبر فعلی جندالله محمد ظاهر نارویی بلوچ است . با توجه به عدم وجود جزئیات بیشتر از خبر دستگیری مندرجه در ایرنا، هنوز کاملا ً روشن نیست که دقیقا ً چه کسی دستگیر شده است. آیا عبدالرئوف ریگی سخنگوی جنبش جندالله دستگیر شده است یا محمد ظاهر نارویی بلوچ جانشین عبدالمالك ریگی و رهبر فعلی گروه جندالله؟ لازم به ذکر است که عبدالحمید ریگی برادر عبدالمالک ریگی نیز حدود دو سال پیش توسط مامورین پاکستانی دستگیر و به ایران تحویل داده شد. بر طبق ادعای سخنگوی دولت پاکستان، عبدالمالک ریگی نیز حدود یک سال پیش با همکاری مامورین اطلاعاتی پاکستان دستگیر شده بود.

(منابع خبر: ایرنا، زاهدان پرس، شرق الأوسط)



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016