شنبه 4 دی 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مشايی: ما در ايران فرار مغزها نداريم بلکه مهاجرت داريم، فارس

خبرگزاری فارس: رئيس دفتر رئيس‌جمهوری گفت: ما در ايران فرار مغزها نداريم بلکه مهاجرت داريم. بايد خودمان را به بالاترين مدارج علمی دنيا زود گره بزنيم که راهش مهاجرت است و دولت نيز بايد اين فرصت را فراهم کند.

به گزارش خبرنگار جامعه فارس، اسفنديار رحيم مشايی صبح امروز در نشست تخصصی اعلام دستاوردهای همايش بزرگ ايرانيان خارج از کشور اظهار داشت: امروز شاهد هستيم که ۵ وزير و يک معاون رئيس‌جمهور در اين نشست حضور دارند که من به ياد ندارم تاکنون در نشستی از صبح تا ظهر ۵ وزير يک جا حضور داشته باشند.

وی در ادامه افزود: در کنگره بعدی ان شاء‌الله جلسه هيئت دولت با ايرانيان را اميدواريم داشته باشيم تا عزم کشور را در بخش‌های مختلف جزم‌تر کنيم.

مشايی اظهار داشت: وقتی سخن از ايرانی به زبان می‌آوريم بايد ابتدا ايران را بشناسيم، ايران سرزمين خوشنامی است که خوشنامی آن دقيقاً متناسب با تمام نيکی‌هايی است که در تاريخ بشريت برای آن ارزش قائل شده‌اند، است.

وی افزود: امروز جهان در سلسله رشد خود به دنبال اين است که ميراث تاريخ خود را نگه دارد. کشورها به دنبال ثبت ميراث تاريخی خود در جهان هستند تا نشان بدهند که ريشه دارند، عمق و تاريخ دارند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


جانشين رئيس‌جمهور در شورای عالی ايرانيان تأکيد کرد: علم در دنيا ميراث تاريخی بشر است،علم و عالم ارزش دارد، قرآن هم به فضيلت علم تأکيد کرده است. نام ايران در حال حاضر با علم توأم شده است و علم و ايران يک حقيقت واحد هستند که ايران با علم و تاريخ شناخته شده است.

مشايی ادامه داد: اگر چه در چند صد سال اخير به دلايل مختلف عقب‌افتادگی داشته‌ايم که آن هم به دليل مديريت‌های ناشايست بوده است اما امروز ايران در تلاش است که با سرعت جهش کند و خودش را به بالادست برساند.

وی تصريح کرد: رشدی که طی ۳۰ سال گذشته در ايران اتفاق افتاده در شرايط سخت تهديدها و تحديدها بوده است. رشد علمی ايران ۱۱ برابر شده است.

مشايی با بيان اينکه ايران از ديرباز مرکز انديشه‌های علمی بوده است، گفت: اين موضوع به اين دليل است که انسان در اين سرزمين بزرگ بوده است. علم، انسان، هنر و ... از مظاهر اصلی ايرانيان در دنيا هستند.


ايران فرار مغزها ندارد
----------------------------------

رئيس دفتر رئيس‌جمهوری در ادامه با تأکيد بر اينکه ما فرار مغزها نداريم، گفت: ما در ايران فرار مغزها نداريم بلکه مهاجرت داريم که اين مهاجرت يک عادت ديرينه ايرانيان است. مهاجران ايرانی هر جا که رفته‌اند آثاری نيک بر جا گذاشته‌اند. بعضی‌ها فکر می‌کنند شورای عالی ايرانيان برای اين تشکيل شده است که ايرانيان خارج از کشور را برگرداند در حالی که اصلاً اين طور نيست.

راه رسيدن به مدارج علمی دنيا «مهاجرت» است
----------------------------------------------------------------------

مشايی گفت: بايد خودمان را به بالاترين مدارج علمی دنيا زود گره بزنيم که راهش مهاجرت است و دولت نيز بايد اين فرصت را فراهم کند.

وی ادامه داد: بچه‌های ما رفته‌اند و با دانش روز دنيا آشنا شده‌اند تا شرايط را در داخل فراهم کنند. خواب‌نما که نشده‌ايم، رشد علمی نتيجه همين رفت و آمدها است.

وی در ادامه با اشاره به اينکه ايرانيان در خارج از کشور پيش از اين هم با هم مرتبط نبوده‌اند، گفت: اين غفلت ما در سالهای گذشته بوده است.

عده‌ای فکر می‌کنند ايرانيان خارج از کشور يا وابسته به شاه هستند يا جزء سازمان منافقان
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

مشايی در ادامه تصريح کرد: عده‌ای فکر می کنند چون در دوره‌ای وابستگان شاه به خارج از کشور فرار کرده‌اند ايرانيان خارج از کشور يا وابسته به شاه هستند يا جزء سازمان منافقان هستند در حالی که آنها تنها عده‌ اندکی بوده‌اند.

وی افزود: ايرانيان يا برای اقتصاد يا برای علم به خارج از کشور رفته‌اند. ايرانيان برترين قوم مهاجر در دنيا محسوب می‌شوند و بالاترين معدل علمی ايرانيان در آمريکا از معدل علمی خوب آمريکايی‌ها نيز بيشتر است. در مورد ثروت نيز دقيقاً همين‌طور است.

هزاران ميليارد دلار؛‌ توان اقتصادی ايرانيان
----------------------------------------------------------

مشايی با تأکيد بر اينکه هزاران ميليارد دلار توان اقتصادی ايرانيان است، گفت: اين رقم حتی فراتر از توان خود خارجی‌ها است.

وی در ادامه تأکيد کرد: امروز فشار سياسی بالای سر ايرانيان در خارج از کشور زياد است.

وی ادامه داد: قدرت‌ها در دنيا برای ايران تحريم تعريف کرده‌اند و برای ورود به ايران سد بزرگی را ايجاد کرده‌اند که پشت اين سد بسياری منتظرند که ممنوعيت برداشته شود.

دوره جلالی و جمالی در ايران
---------------------------------------------

وی در ادامه با بيان اينکه دوره جلالی ايران آغاز شده است، گفت: دوره جلالی دوره شکوه، عظمت، اوج گرفتن و دوران تصوير کردن ظرفيت‌های ايران است.

وی افزود: امنيت اين مملکت را نمی‌توانند تهديد کنند. هيچ قدرتی امروز نمی‌تواند ايران را تهديد کند مخاطره هميشه وجود دارد اما تهديدی برای ايران نيست.

مشايی افزود: ايرانيان بزرگترين سهم را در تغيير در جهان دارند. بايد بکوشيم دوره جمالی را در ايران آغاز کنيم.

مشايی گفت: در دنيا تلاش می‌کنند ايرانيان را مظهر خشونت و جهل در دنيا معرفی کنند.

وی ادامه داد: هميشه گفته‌ايم ايران سرزمين علی (ع) است، مکتب حسين (ع) برای اين سرزمين است، پرچم ايران، پرچم سبز علوی، پرچم سرخ حسينی و پرچم سفيد مهدوی است.

مشايی درباره برخی از اظهارنظرهايی که پس از همايش ايرانيان مطرح شد، گفت: از حرف‌های آدم‌های کوچک نبايد ناراحت شد البته ما را يک کم پيش ايرانيان شرمنده کردند ولی آنها فهميدند که رئيس‌جمهوری، مقام معظم رهبری و مسئولان در ايران چگونه فکر می‌کنند. امروز هم که ديديد که از يک صبح تا ظهر ۵ وزير در يک نشست آمدند که همچنين چيزی را تاکنون سراغ نداشتم.

وی افزود: اين راهی است که خدا خوشش می‌آيد. ما مسئول اين نيستيم که مرز ايران را اضافه کنيم بلکه بايد انديشه ايرانی را توسعه دهيم.

رئيس دفتر رئيس‌جمهوری تصريح کرد: در پايان سال ميلادی قرار داريم که حتماً حکمتی است که من اين را می‌گويم. کشورها ۱۰ سال پيش آمدند و نوشتند اين دهه، دهه صلح جهانی شود اما الان اين دهه از بدترين دهه‌های تاريخ است و نمی‌توان گفت در اين دهه صلح برقرار شده و بايد برای دهه‌های بعد نامگذاری جديدی داشت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016