جمعه 10 دی 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وزير اطلاعات: آرزوی سران فتنه اين است که دستگير شوند، ايسنا


وزير اطلاعات با بيان اين‌که شايد سووال شود کـه چرا سران فتنه دستگير نمی شوند، تصريح کرد : اتفاقـا اين آرزوی آنهاست و با اين مـوضوع بسيار مدبرانه برخورد شده و عصبانيت سران فتنه از همين است، زيرا آنها در پی قهرمان بازی هستند .

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمين حيدر مصلحی که در پاسداشت حماسه ۹ دی در شهرری به ايراد سخن می‌پرداخت ، با بيان اين مطلب، به تبيين مولفه های فتنه پرداخت و افزود : در جامعه دچار فتنه افراد به جای اصول و ارزش ها ، اشخاص را ملاک تشخيص حق از باطل قرار می دهند و خودی ها عليه حکومت وحاکميت معارضه می کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وزير اطلاعات افزود: در فتنه سال ۸۸ کسانی با صدور بيانيه ، مهندسی نظام دينی و انقلاب را زيرسئوال بردند که پيش از انقلاب ، در جريان انقلاب و پس از آن نقش داشتند، اما اکنون در حـال بروز دادن ذات حقيقی خود هستند .

مصلحی گفت : عده‌ای از اين افراد همچون اعضای نهضت آزادی به دنبال اين بودند کـه سلطنتی از بين برود و سلطنتی ديگر به جای آن بيايد و امام خمينی (ره) را فقط به عنوان فـردی که استعداد و پتانسيل بالايی در ايجاد حرکت داشت ، قبول داشتند نه به عنوان ولی فقيه .

وی افزود: يکی از سران فتنه در دوران مسئوليتش می گفت که ولايت فقيه ديکتاتوری و استبداد دينی است و وقتی از او سووال شد که در دوران امام خمينی(ره) چه می کرديدگفته بود که ما فقط امام را دوست داشتيم.

وزير اطلاعات ، لغزش خـواص را مولفه ديگر فتنه دانست و گفت: در فتنه ۸۸ بسياری از خواص که ادعاهای بلندی داشتند و شخصيت و اعتبار خود را از سفره ا نقلاب به دست آورده بودند ساقط شدنـد .

مصلحی افزود : سرويس های اطلاعاتی بيگانه از جمله سرويس اطلاعاتی انگليس که از ابتدای انقلاب در صدد براندازی بودند نيز با نفوذ برروی خواص و آقازاده های آنان به دنبال خط دهی و ايجاد لغزش در آنها بودند.

وزير اطلاعات به هم ريختن مرز ميان دوست و دشمن و وجود عقبه مردمی را از ديگرمولفه های فتنه بيان کرد و گفت : سران فتنه در دورانی خودی نشان دادند و عقبه ای پيدا کردند ولی کسی از باطن آنان خبر نداشت .

مصلحی گفت: جا به جا شدن متن و حـاشيه نيز مولفه ديگری است کـه بايد بسيار به آن توجه کرد زيرا دشمن با سرگرم کردن مردم به فروع آنان را از توجه به اصول باز می دارد .

وزير اطلاعات بـا اشاره بـه سرمايه گذاری هفت ميليارد و ۷۰۰ ميليون دلاری استکبار درچند سال اخير برای براندازی نظام گفت: دستگاه اطلاعاتی کشور در جريان فتنه دستاورد بسيار بزرگی داشت و توانست با برخورد با شبکه های مجازی که دشمن حساب بسياری روی آن باز کرده بود ، آنان را وادار به اعتراف به شکست کند .

مصلحی در بخش ديگری از سخنانش بـه تشريح ويژگی های حماسه نهم دی پرداخت وگفت: اين حماسه کاملا خودجوش و برخاسته از احساسات دينی جريحه دار شده مردم بود .

وی با بيان اين‌که بـرملا شدن چهره واقعی منافقـان و سران فتنه از ديگر ویـژگی هـای حماسه نهم دی بود ،افزود : مردم در اين حماسه حرف آخر را زدند و آن تاکيد بر جايگاه رهبری و ولايت فقيه بود .

وزير اطلاعات بااشاره به سعی فتنه گران و بيگانگان برای ناامن جلوه دادن فضای کشور بااجرای قانون هدفمند سازی يارانه ها گفت : امروز می بينيد که اين طرح بـه خوبی مسير خـود را طی می کند و ويژگی آن همراهی مردم و دلدادگان نظام با مسئولان است .

مصلحی با قدردانی از مردم شهرری کـه در دوران فتنه بـه خوبی بصيرت خـود را نشان دادند ،افزود : شهرری شهر تقوا و دينداری است و اگر فتنه در اينجا ره به جايی نبرد به خاطر وجود مردم بصير بود .


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016