جمعه 10 دی 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دولت آبادی، دادستان تهران: محاکمه سران فتنه قطعی است، مهر

دادستان تهران با بيان اينکه محاکمه سران فتنه قطعی است، گفت: اتهام سران فتنه بيش از آن چيزی است که فکر می کنند و وقتی ما ادعانامه خود را عليه آنان صادر کنيم خواهند فهميد.
به گزارش خبرنگار مهر،عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران که در نماز جمعه امروز تهران و پيش از خطبه ها سخنرانی می کرد، با اشاره به ريشه های فتنه سال ۸۸ تصريح کرد: انقلاب اسلامی ايران برای ايجاد جامعه نمونه اسلامی تاسيس شد و يکی از زمينه های تاسيس جامعه اسلامی نمونه مبارزه با فساد و تباهی در همه مظاهر آن است.

وی يکی از مظاهر فساد و تباهی را شيطان بزرگ يعنی آمريکا عنوان کرد و گفت: اقدامات آمريکا از بعد از پيروزی انقلاب بر عليه ايران شروع شد و تا الان ادامه يافت و معاندين ما طرح براندازی نظام را از آغاز انقلاب در دستور کار داشتند و از جمله اقدامات آنان بعد از پيروزی انقلاب تحريک قوميت ها، تحريک افسران فاسد به کودتا، طراحی جنگ و سپس ترور افراد و بعد ملی گرايی و جريان بنی صدر بود که همه آنان با هوشياری مردم و بينش امام و شور انقلابی خنثی شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


جعفری دولت آبادی با اشاره به اينکه منافقين اميدشان برای ضربه زدن به انقلاب را به دوران بعد از امام راحل بسته بودند خاطر نشان کرد: در دولت سازندگی و اصلاحات و حلقه کيان پيگيری اقداماتی برای تئوريزه کردن دموکراسی ادامه يافت و دشمنان فکر می کردند با گفتمان رفاه در دوران سازندگی و آزادی در دوره بعد می توانند ارزش های اسلامی را به تدريج کمرنگ کنند.

دادستان تهران با اشاره به فتنه سال ۸۸ تصريح کرد: طرحی که در سال ۸۸ اجرا شد در سال ۸۴ نيز در برنامه دشمنان بود که با هوشياری رهبری و نيروهای دست اندرکار در نطفه خفه شد.

سخنران پيش از خطبه های نماز جمعه تهران تاکيد کرد: سال ۸۸ سالی استثنايی درتاريخ انقلاب ايران است و تاريخ نويسان بايد سال ۸۸ را به عنوان يکی از مهمترين سالهای پس از انقلاب روايت کنند چون اين سال پراز فتنه ها و توطئه ها با پيچيدگی خاص بود به شکلی که توطئه ها در لوای جمهوريت نظام و شعار تقلب در انتخابات مطرح شد.

وی با بيان اينکه دشمنان آنقدر برطبل تقلب درانتخابات ۸۸ کوبيدند که برخی مردم فکر می کردند که واقعا تلقبی صورت گرفته، عنوان کرد: بعد از نماز جمعه ۲۹ خرداد که با حضور رهبری انقلاب صورت گرفت ريزش مدعيان تقلب آغاز شد و بعد از آن دشمنان رو به لشکر کشی خيابانی آوردند.

دادستان تهران اضافه کرد: بعد از نماز جمعه خرداد ماه آنان فهميدند که کار سختی در پيش دارند اما طرح براندازی را ادامه دادند و تظاهرات خيابانی عليرغم اخطار مسئولان ادامه يافت و فکر می کردند با باز شدن دانشگاه ها می توانند تنور فتنه را بيشتر روشن کنند و گمان می کردند نظام خسته می شود و هزينه هايش افزايش می يابد.

جعفری دولت آبادی خاطر نشان کرد: حجم اقدامات فتنه گران آنچنان سنگين بود که يک روزش برای يک نظام کافيست و توطئه های اينها آنقدر گسترده شد که اوج فتنه ها را ما در اوج عاشورای ۸۸ داشتيم.

وی ادامه داد: در قضيه عاشورای ۸۸ خبرنگاران از من پرسيدند آيا در اين روز خبری هست يا نه که من گفتم که مردم ما آنقدر هوشيارهستند که اجازه نمی دهند که روزعزای حسينی فتنه ای برپا شود اما فتنه گران اقدامات در روز عاشورا کردند که هرگز از ذهن مردم ما پاک نمی شود.

دادستان تهران با بيان اينکه جنايات ظهر عاشورای تهران در سال ۸۸ جنگ احزاب بود، عنوان کرد: در دستگيری های روز عاشورای ۸۸ از همه گروه های نفاق از جمله چپ، بهايی، ملی گرا و ... حضور داشتند و دشمن همه نيروهای خود را در اين روز بسيج کرد تا به نظام ضربه بزنند اما آنان دست خدا را نديدند و آنان ۶ دی را درست کردند اما خدا و مردم ۹ دی را آفريدند به شکلی که طومار فتنه گران را در هم پيچيد.

جعفری دولت آبادی افزود: در جريان حماسه ۹ دی جريان فتنه همه عواملش را در زندان می ديد و آنقدر برخورد شديد بود که برخی عناصر آنها هنوز در زندانند که باز هم بايد در زندان باشند.

وی با اشاره به اينکه بعد از قضيه عاشورا برخورد با عوامل فتنه بيش از گذشته شکل گرفت، گفت: کسانی که نقاب از چهره پس زدند بايد می دانستند که دستگاه قضايی با آنان برخورد خواهد کرد.

دادستان تهران يادآورشد: برخی سئوال می کنند که چرا دستگاه قضايی با سران فتنه برخورد نمی کند، رئيس دستگاه قضا اعلام کرده که سران فتنه مجرمند و به اتهامات آنها رسيدگی می شود و مسئولان قضايی بارها گفته اند محاکمه سران فتنه قطعی است اما ذکر اين نکته ضرورت دارد که وقتی به عقبه فتنه نگاه می کنيم دست آمريکا و رژيم صهيونيستی را می بينيم. طبيعی است بايد با دقت بيشتری کارها را پيش ببريم تا فتنه گران مجالی برای رشد نداشته باشند و محاکمه آنان تير خلاص به آنها باشد.

سخنران پيش از خطبه های نماز جمعه تهران، تاکيد کرد: من از بعد حقوقی اعلام می کنم که جرم سران فتنه ايجاد جنبش سبز، بر هم زدن امنيت و فتنه گری است و بر اساس قانون مجازات کسانی که امنيت را بر هم بزنند و دار و دسته و گروه ايجاد کنند بسيار سنگين است فکر نکنند در پوشش اعتراض می توانند خود را مخفی کنند.اتهام سران فتنه بيش از آن چيزی است که فکر می کنند و وقتی ما ادعانامه خود را عليه آنان صادر کنيم خواهند فهميد.

دادستان تهران اظهار داشت: ما می بينيم برخی سران فتنه برای جمهوری اسلامی شرط و شروط می گذارند فکر نکنند می توانند خود را به خواب بزنند و برای ما شرط بگذارند اين نظام جمهوری اسلامی است که بايد برای آنها شرط بگذارد و شرط اول محاکمه آنان است.

جعفری دولت آبادی تصريح کرد: چطور بعد از اين همه فتنه گری به خود اجازه می دهند که برای نظام شرط بگذارند ما اعلام می کنيم نظام اسلامی برای آنان شرط می گذارد شرط اول اين است که با آنان اتمام حجت شود که دست از فتنه گری برداند و شرط بعدی محاکمه آنان است و اين پيغام قرآن است که اگر به فتنه گری خود ادامه دهند نفرين شده اند و بايد با آنان به شدت برخورد شود.

وی با اشاره به سياست های جديد قوه قضائيه تصريح کرد: با اعلام سياست های جديد فرصت تاريخی برای قوه فراهم شده تا اقتدار نظام جمهوری اسلامی ايران را به نمايش بگذارد.

وی تاکيد کرد: مردم از دست مجرمان حرفه ای، مزاحمين نواميس، سارقان مسلح، اشرار و محاربين در اذيتند و با سياست های امروز دستگاه قضايی، اميدواريم به زودی به اين مطالبه مهم و فراگير مردم پاسخ داده شود.

دادستان تهران تصريح کرد: جلسات خوبی با مسئولان دستگاه های مختلف داشتيم و مردم به زودی آثار اقدامات را خواهند ديد.

وی با اشاره به حادثه ميدان کاج که در ۶ آبان اتفاق افتاد اظهار داشت: حکم عامل اين جنايت ۶ دی ماه تاييد شد و اگر مشکل خاصی پيش نيايد اين حکم در هفته پيش رو اجرا می شود و اين پيام سياست های جديد قوه قضائيه است که پيغام عدالت برای مجرمان بسيار سنگين خواهد بود.

دولت آبادی افزود: سياست های جديد قوه قضائيه مبارک است و مجرمان سزای اعمال خود را خواهند ديد.

دادستان تهران درپايان با اشاره به طراحی دشمنان برای اعمال فشاربه ايران در موضوعات حقوق بشر گفت: آمريکا بزرگترين ناقض حقوق بشر است و نظام اسلامی آنقدر قوی است که هم به اقدامات آنان در داخل پاسخ می دهد و هم اجازه نمی دهد دشمنان با اين اقدامات نظام را به چالش بکشند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016