جمعه 10 دی 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

انتقال ابراهيم يزدی به خانه امن وزارت اطلاعات، هرانا

خبرگزاری هرانا - برخی منابع خبری از انتقال زندانی سياسی، دکتر ابراهيم يزدی، دبير کل نهضت آزادی ايران، از زندان اوين به خانه ای تحت مراقبت و کنترل در منطقه ای نظامی گزارش می دهند.

بر اساس برخی گزارش ها، چهارشنبه گذشته بازجوی پرونده دکتر يزدی با همسر ايشان تماس گرفت، تا به وی اعلام کند طبق قرارهای قبلی برای ملاقات (يک پنجشنبه در ميان که برنامه ملاقات زندانيان بند ٢٠٩ است)، برای ملاقات دکتر يزدی نيايند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بازجوی پرونده به همسر دکتر يزدی گفت که ايشان اکنون به بيمارستان منتقل شده اند، و پس ازآن به جای زندان، به "خانه حفاظت شده ای در منطقه ای نظامی" انتقال می يابند ، و از همسر دکتر يزدی خواست تا برای ملاقات به جای سالن ملاقات اوين، به اين خانه حفاظت شده بيايد . پاسخ خانم سوران طليعه، همسر دکتر يزدی به بازجو اين بوده که "من به چنين مکانی نمی آيم" .

گفتنی است بازجوی پرونده دکتر يزدی، شخصی به نام مهدوی می باشد، که بازجوی مشترک تمامی اعضای نهضت آزادی و منسوبين به خانواده های آن ها بوده است .

تاريخ دادگاه اين کهنسال ترين زندانی سياسی ، که از نهم ماه مهر در بازداشت به سر می برد، در روز ١۶ آذر همزمان با روز دانشجو تعيين شده بود، اما جلسه دادگاه به علت حضور نيافتن دکتر يزدی تشکيل نشد و عدم حضور ايشان در دادگاه، نگرانی های بيشتری نسبت به سلامتی ايشان بر انگيخت.

لازم به ذکر است که ملاقات های بند ٢٠٩ اوين پنجشنبه هر دوهفته يک بار می باشد، که در هفته های اخير اکثرا به خاطر آلودگی هوا يا افزايش تعطيلات ، ملاقات کنندگان و از جمله خانواده دکتر يزدی ، از حق ملاقات با عزيزانشان محروم شده اند.

خبر ها از آخرين ملاقات های دکتر ابراهيم يزدی ، روحيه وی را خوب توصيف کرده اند ، در حالی که علاوه بر پيشرفت بيماری های قبلی (سرطان) ، افزايش درد های قلب و فشار خون نيز به آن افزوده شده است . در آخرين ملاقات ها دکتر ابراهيم يزدی با اشاره به وخيم تر شدن مسايل جسمی خويش، (و عدم رسيدگی های پزشکی و بهداشتی در زندان)، از همسر خود حلاليت طلبيده بود.

گفتنی است طی سالهای بعد از انقلاب، تعدادی از زندانيان سياسی کهنسال کشور – همچون نورالدين کيانوری و عباس اميرانتظام- از زندان به خانه ای امنيتی و تحت حفاظت منتقل شده و در آن محل نگهداری می شدند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016