جمعه 10 دی 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بازداشت سه شهروند بهايی در اروميه، کميته گزارشگران حقوق بشر

کميته گزارشگران حقوق بشر - شيوا کريمی، حميرا پرويزی و نويد مرغی، سه تن از شهروندان بهايی ساکن اروميه روز سه شنبه هفتم دی ماه بازداشت شده اند.

بنا بر گزارش های دريافتی، روز سه شنبه ۷ دی ماه، ماموران امنيتی با يورش به منازل ۵ خانواده بهايی پس از تفتيش و توقيف برخی وسايل، شيوا کريمی، حميرا پرويزی و نويد مرغی را بازداشت کردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


گفتنی است در هفته های اخير، فشارهای امنيتی بر روی شهروندان بهايی در شهرهای مختلف کشور شدت گرفته است. در همين راستا، از ابتدای دی ماه تا کنون، مهين تاج روحانی، رويا قنبری در ساری و اديب حق پژوه در شيراز، پس از تفتيش منازلشان توسط نيروهای امنيتی بازداشت شدند و شعله طائف، شهروند بهايی ساکن سمنان، جهت اجرای حکم يک سال حبس تعزيری فراخوانده شد.

انيسا صفاريان، دانشجوی بهايی اخراجی دانشگاه علم و صنعت در بابلسر، نيز پس از تفيش منزل و توقيف وسايل شخصی اش، توسط ماموران امنيتی بازداشت شد که تا کنون تنها يک بار موفق به تماس تلفنی با خانواده اش شده است.

اين در حالی است که صرف نظر از آزار و اذيت و بازداشت شهروندان بهايی توسط ماموران امنيتی و صدور احکام حبس برای آنان توسط دستگاه قضايی، در سال های پس از انقلاب، تعداد زيادی از شهروندان بهايی در زندان های شهرهای مختلف کشور به سر می برند و يا با مصادره و تخريب منازل و آتش سوزی عمدی در محل کار مواجه شده اند و جوانان بهايی نيز از حق تحصيل محروم هستند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016