یکشنبه 19 دی 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نامه مادر نازنين خسروانی به مراجع دينی: مرهمی بر دل مادران نگران بگذاريد، کلمه

مادر نازنين خسروانی با نوشتن نامه ای خطاب به تعدادی از مراجع تقليد، آيات عظام وحيد خراسانی، شبيری زنجانی، بيات زنجانی، صانعی، گلپايگانی، سيستانی، مکارم شيرازی، جوادی آملی، شاهرودی، موسوی اردبيلی و امينی ضمن اظهار نگرانی شديد در باره وضعيت فرزند زندانی اش از آنها طلب کمک کرده است.اين نامه سه روز پيش تحويل دفتر اغلب اين مراجع در قم شده است.

به گزارش کلمه، متن اين نامه به اين شرح است:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بسم الله الرحمن الرحيم

قُلْ یَا قَوْمِ اعْمَلُواْ عَلَی مَکَانَتِکُمْ إِنِّی عَامِلٌ فَسَوْفَ تَعْلَمُونَ مَن تَکُونُ لَهُ عَاقِبَةُ الدِّارِ إِنَّهُ لاَ یُفْلِحُ الظَّالِمُونَ (سوره مبارکه انعام- آيه ۱۳۵)

حضرات آيات عظام و مراجع معظم تقليد

با سلام

نبايد می آمد آن روزی که با وجود ملجاء اميد و کانونِ پناهی چون بيوت و جوار و سايه روحانيون شريف و مراجع عظام تقليد، ستمی بر خانواده ای از مسلمانان برود و دادخواهی آن بر زمين بماند و اکنون افسوس که خانواده ما در چنين موقعيتی قرار گرفته است. پناه بر خدا و شکايت به شما آيات عظام می آوريم از ظلمی که بر ما می رود.

مراجع عاليقدر

هفتاد روز است که دختر جوان ما، نازنين خسروانی، روزنامه نگار در منزل دستگير شده است . پس از دو ماه پيگيری و مراجعه روزانه به مراجع مختلف قضايی و زندان اوين و … و پذيرش و تحمل بسياری تحقيرها و توهين ها، او را نحيف و رنجور، با لباسی نامناسب به مدت بيست دقيقه ملاقات کرده و با مشاهده وضعيت ظاهری وی و بويژه با توجه به سابقه بيماری دخترمان بيش از پيش نگران شرايط نگهداری وی شديم. در اين ملاقات کوتاه، متاسفانه خبردار شديم که وی، دو بار در ايام بازجويی، به علت عدم ارائه داروهای مربوط به بيماری قلبی اش، به درمانگاه اوين منتقل شده است و اين در شرايطی است که حتی از دادن لباس های گرم به وی ممانعت شده و او بالاجبار و با وجود برودت شديد هوا سلول خود را بدون تن پوش مناسب تحمل می کند.

متاسفانه به ما اعلام شده است ملاقات های آتی ما با دختر دربندمان منوط به اين خواهد بود که در مورد وضعيت نگهداری، شرايط جسمی و نتايج پيگيری های متاسفانه بی حاصل خود سکوت کتيم و اين در حالی است که در مورد سرنوشت و تکليف دخترمان و عناوين احتمالی اتهام وی نيز، هيچ خبر، علامت و نشانه ای به ما داده نمی شود.

غرض از اين تصديع، هم دادخواهی و هم تمنای مداخله خداپسندانه بر مبنای اهتمام به امور مسلمين از سوی آن بزرگواران است. در شرايطی که نبايد به علل سياسی و با برچسب هايی ادعايی از قبيل اتهام امنيتی، فرزندان اين سرزمين را حتی بدون داشتن عقايد متفاوت به کنج سلول های انفرادی برده و بيش از دو ماه در موقعيت های غير قابل تصور به حبس بکشند، اما با تاسف فراوان چنين می شود و پس از آنکه بهانه نگهداری در شرايط انفرادی به علت بازجويی و بيم تبانی و امثال اينها با وجود اتمام بازجويی ها بلاموضوع می شود، اين جوانان و از جمله دختر ما بی هيچ توضيحی در زندان نگاه داشته می شوند .

حضرات آيات عظام و مراجع گرانقدر تقليد

به عنوان آخرين ملجاء مسلمين، عنايت و توجه شما بزرگواران را مسئلت داريم تا حال که مراجع رسمی پاسخگوی موضوع نيستند، مرهمی بر دل مادران نگران و خانواده های بلاتکليف بگذاريد.

خداوند سايه عالمان دين را بر سر مسلمانان استوار نگه دارد.

اعظم افشاريان، مادر نازنين خسروانی


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016