یکشنبه 19 دی 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

علی اکبر صالحی در گفت‌وگو با اشپيگل: ناشر آلمانی عذرخواهی کند، ايسنا

سرپرست وزارت امور خارجه کشورمان، در گفت‌وگو با يک هفته‌نامه آلمانی گفت که عذرخواهی اکسل اسپرينگر ـ ناشر آلمانی ـ که دو خبرنگار آلمانی زندانی در ايران را استخدام کرده بود، می‌تواند "اقدام موثری" باشد.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، علی‌اکبر صالحی ـ سرپرست وزارت خارجه ايران ـ روز شنبه در پاسخ به سوال هفته‌نامه اشپيگل مبنی بر اين که چه کاری می‌تواند برای آزادی دو خبرنگار آلمانی که برای هفته‌نامه بيلد ام سونتاگ کار می‌کنند، صورت گيرد گفت که اين هفته‌نامه بايد اعتراف کند که "اشتباه کرده است".



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرگزاری فرانسه، صالحی گفت که اکسل اسپرينگر بايد به خاطر "تحريف وقايع" عذرخواهی کند "و اطمينان حاصل کند که اين اتفاق مجددا تکرار نخواهد شد".

اين دو آلمانی در ماه اکتبر در تبريز هنگام گفت‌وگو با فرزند سکينه محمدی آشتيانی دستگير شدند.

اين دو شهروند آلمانی مدارک لازم برای فعاليت خبرنگاری و مصاحبه با وی را در ايران نداشتند.

صالحی گفت که اگر همه چيز برعهده او بود اين مساله بلافاصله حل می‌شد، اما وی تنها می‌تواند قول دهد که "روند قانونی با سرعت و منصفانه صورت گيرد".

گويدو وستروله ـ وزير امور خارجه آلمان ـ در بيانيه‌ای در واکنش به اظهارات صالحی گفت که از اين که وزير امور خارجه ايران "حل اين مساله را در آينده‌ای نزديک پيش‌بينی می‌کند" خشنود است.

دبير هفته‌نامه بيلد ام سونتاگ در بيانيه‌ای گفت که اظهارات صالحی "اميد به بازگشت سريع اين دو خبرنگار به کشورشان را افزايش می‌دهد".

در ادامه اين بيانيه آمده است که اين هفته‌نامه آماده است شخصا در اين باره با صالحی در تهران يا در مکانی ديگر گفت‌وگو کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016