جمعه 17 دی 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

صالحی: اطلاعی درباره معرفی وزير خارجه به مجلس ندارم، ايسنا

- دعوت برای بازديد از تاسيسات هسته‌يی در راستای شفاف‌سازی است

معاون رييس‌جمهور گفت: دعوت برای بازديد از تاسيسات هسته‌يی ايران در راستای شفاف‌سازی در فعاليت‌های‌مان انجام می‌شود.

علی‌اکبر صالحی ـ سرپرست وزارت امور خارجه ـ عصر جمعه در حاشيه مراسم چهلمين روز درگذشت دکتر مجيد شهرياری و سالگرد شهادت مسعود علی‌محمدی در جمع خبرنگاران خاطرنشان کرد: پيش از اين نيز اقدامات مشابهی در اين زمينه داشته‌ايم و اين بار که در آستانه مذاکرات با ۵+۱ هستيم برای نشان دادن حسن نيت از تشکل‌های بين‌المللی و موسسات بين‌المللی و نمايندگان آن‌ها و هم‌چنين تعدادی از کشورها دعوت کرديم که نمايندگانی به ايران بفرستند و از تاسيسات هسته‌يی کشورمان بازديد کنند.

وی توضيح داد: البته اين دعوت به معنای اين نيست که از کشور به‌خصوص افرادی را دعوت کرده باشيم بلکه دعوت از مجموعه و تشکل‌های بين‌المللی است؛ مانند جنبش غيرمتعهدها، اتحاديه اروپا و ... . ممکن است سفير يک کشور به ايران بيايد؛ اما در واقع سفير آن کشور مجموعه‌ای را نمايندگی می‌کند که هم‌فکرش هستند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش ايسنا، صالحی هم‌چنين درباره اين که آيا ترور دانشمندان هسته‌يی می‌تواند تاثيری در کند شدن برنامه هسته‌يی کشورمان داشته باشد، تصريح کرد: حدود ۳۲ سال است که از پيروزی انقلاب می‌گذرد. در طول اين ۳۲ سال همه فشارها به ما وارد شده است، فشارهايی در قالب جنگ، محاصره اقتصادی و ترور. اگر ارزيابی از ۳۲ سال داشته باشيم می‌بينيم که آيا متوقف شديم يا رو به جلو هستيم. ايران اولين کشور اسلامی است که توانسته است در مدار زمين ماهواره بگذارد؛ اولين کشور اسلامی است که توانسته حيوانات را کلون بکند و اولين کشور اسلامی است که به تمامی عرصه‌های هسته‌يی دست يافته است. ايران اولين کشور اسلامی است که بيش‌ترين تعداد دانشجو را دارد. اين‌ها نشان می‌دهد با اين اقدامات خبيث خود و غيرخيرخواهانه نمی‌توانند حرکت پرشتاب اين ملت عزيز را که ريشه در تاريخ و سنت خود دارد و در دين‌ و دين‌باوری ريشه دارد را باز دارند.

او با بيان اين که قطعا رفتن هر عالمی ثلمه‌ای را ايجاد می‌کند، تصريح کرد: پر کردن جای افرادی مانند دکتر شهرياری و علی‌محمدی که افتخار داشتم خدمت هر دو باشم بسيار مشکل است اما با تلاش و همت بيش‌تر و اين که اين دو استاد شهيد بزرگوار را بتوانيم به عنوان الگو قرار دهيم قطعا سبب خواهد شد دانشجويان آينده ما همين مسير را طی کنند و همگی مسلح به علم و دين باشند.

رييس سازمان انرژی اتمی با بيان اين که علم برای ما به تنهايی کافی نيست، بر ضرورت دين‌باوری تاکيد کرد و گفت: اخلاق و دين است که می‌تواند علم را در بستر مناسب خود قرار دهد. اين دو استاد الگوهايی هستند و به عنوان چراغ پرفروعی هستند که نسل جوان ما را مانند چراغی هدايت خواهند کرد.

وی افزود: گرچه جای آنان خالی است اما اين اقدامات آن‌ها نشان داد که ما در بحث هسته‌يی پيروزيم.

صالحی در پاسخ به اين پرسش که آيا شما به عنوان وزير به مجلس معرفی خواهيد شد؟ گفت: بايد صبر کنيم تا ببينيم چه خواهد شد.

او هم‌چنين در پاسخ به اين پرسش که دوران سرپرستی را چگونه ديده‌ايد؟ اظهار کرد: لطف الهی تاکنون شامل حال ما بوده است و دستاوردهای آن تاکنون کم نبوده است.

سرپرست وزارت خارجه در پاسخ به اين پرسش که آيا از پست جديد خود رضايت داريد؟ گفت: رضايت من شرط نيست بلکه رضايت خدا و رضايت مردم شرط است. اميدواريم اين رضايت برقرار باشد.

معاون رييس‌جمهور گفت که هيچ اطلاعی از اين که چه کسی قرار است به عنوان وزير به مجلس معرفی شود ندارد.

وی در پاسخ به پرسش ايسنا در مورد سفرش به عراق گفت: اين سفر دستاوردهای بسيار خوبی داشت و ان‌شاءالله در آينده شاهد نتايج اين سفر خواهد بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016