یکشنبه 19 دی 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جزئيات جديد از سقوط هواپيما در اروميه، ايسنا

هواپيمای سقوط‌کرده بويينگ ايران‌اير بوده است

مديرکل بحران استان آذربايجان غربی جزئياتی جديد از سانحه هواپيمايی تهران – اروميه اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، بر اين اساس، هواپيمای سقوط کرده در حوالی اروميه درواقع بويينگ مسافربری متعلق به شرکت هواپيمايی ايران‌اير بوده که با يک ساعت تاخير تهران را به مقصد اروميه ترک کرده بود در ساعت ۱۹:۴۵ به دليل مه شديد و بدی آب و هوا در نزديکی اروميه در دشت نزديک به "کليسا کندی" سقوط کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رييس ستاد بحران آذربايجان غربی:
آمار دقيقی از کشته و مجروحان حادثه در دست نيست

رييس ستاد بحران آذربايجان غربی با تاييد سقوط يک فروند هواپيمای مسافربری در نزديکی سد حسن‌لو، اعلام کرد: هنوز آمار دقيقی از کشته‌ها و مجروحان احتمالی اين حادثه در دست نيست.

محبوب زارع دقايقی پيش از مخابره اين خبر در گفت‌وگو با خبرنگار «حوادث» خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، با اشاره به اينکه تيم‌های امدادی به محل حادثه اعزام شده‌اند، گفت: بررسی‌های اوليه نشان می‌دهد محل سقوط اين هواپيما در نزديکی روستايی در حوالی سد حسن‌لو بوده است.

بر اساس اعلام اطلاعات پرواز فرودگاه مهرآباد، پرواز بوئينگ ۷۲۷ هواپيمايی ايران اير به شماره پرواز ۲۷۷ که قرار بود ساعت ۱۶ امروز تهران را به مقصد اروميه ترک کند، ساعت ۱۸:۳۰ با تاخير انجام شد و بر اساس اطلاعات رسيده اين پرواز دچار سانحه شده است.

بر اساس گزارشات دريافتی اين پرواز حدود ۱۰۰ نفر مسافر و خدمه داشته است.

به گزارش ايسنا، برخی گزارش‌ها شرايط جوی را علت اين حادثه می‌دانند. هنوز از تلفات و خسارات احتمالی اين حادثه خبری مخابره نشده است؛ اما غلامرضا معصومی، رييس اورژانس کشور به ايسنا گفت: نيروهای اورژانس به محل حادثه جهت امدادرسانی اعزام شده‌اند.

***

امروز دو پرواز تهران - اروميه به‌دليل شرايط نامساعد جوی کنسل شده بود

يک فروند هواپيمای بوئينگ ۷۲۷ به شماره پرواز ۲۷۷ متعلق به شرکت هواپيمايی جمهوری اسلامی ايران (هما) ساعت ۱۹:۴۵ امروز هنگامی قصد داشت در فرودگاه اروميه فرود بيايد، از اين امر انصراف داد که حين انصراف از نشستن در فرودگاه اروميه ارتباطش با برج مراقبت اين فرودگاه قطع شده است.

به گفته يک منبع آگاه، احتمالا علت موفق نشدن خلبان به نشستن در فرودگاه اروميه، شرايط نامساعد جوی، بارش باران و ديد کم (زير هزار متر) بوده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، عباسی مصيبی - مديرکل روابط عمومی سازمان هواپيمايی کشوری - با تاييد خبر سقوط هواپيما اعلام کرد: اين هواپيما با حدود ۹۵ نفر سرنشين که از فرودگاه مهرآباد تهران به مقصد اروميه پرواز کرده بود، هنگام نشستن در اين فرودگاه دچار سانحه شد.

به گفته وی، ستاد مديريت بحران استان آذربايجان غربی تشکيل جلسه داده و گروه امداد و نجات در حال رسيدگی به وضعيت مسافران اين پرواز هستند.

او افزود: کميسيون بررسی سوانح سازمان هواپيمايی کشوری به محل اين حادثه اعزام شده‌اند که خبرهای تکميلی در خصوص اين حادثه اعلام خواهد شد.

گفتنی است، امروز دو پرواز در مسير تهران به اروميه به دليل شرايط نامساعد جوی کنسل شده است.

هر فروند هواپيمای بوئينگ ۷۲۷ ظرفيت ۱۵۰ تا ۱۶۰ مسافر و حداقل ۱۱ کرو پروازی را دارد.

***

تشکيل ستاد مديريت بحران استان آذربايجان غربی

مديرکل روابط عمومی سازمان هواپيمايی کشوری از تشکيل جلسه ستاد مديريت بحران استان آذربايجان غربی در پی سقوط هواپيمای مسافربری تهران – اروميه خبر داد.

به گزارش ايسنا، عباس مصيبی در يک برنامه تلويزيونی اظهار کرد: هواپيمای بوئينگ ۷۲۷ بعدازظهر امروز هنگام نشستن در فرودگاه دچار سانحه شد.

وی افزود: اين هواپيما دارای ۹۵ مسافر بود.

به گفته مصيبی، ماموران امدادی در حال حاضر در حال امدادرسانی و رسيدگی به وضعيت مجروحان اين حادثه هستند.

***

خبرگزاری مهر:
خروج ۶۰ مصدوم از هواپيمای سقوط کرده
هواپيما منفجر نشده است


رئيس اورژانس کل کشور از خارج کردن ۵۰ تا ۶۰ مصدوم حادثه سقوط هواپيما در نزديکی اروميه خبر داد و گفت: آخرين اخبار حاکی از اين است که بعد از سقوط هواپيما خوشبختانه هواپيما منفجر نشده و احتمالا اين اتفاق در ارتفاع پائين رخ داده است.
غلامرضا معصومی در گفتگو با خبرنگار مهر با بيان اين مطلب گفت: مشکل محل حادثه اين است که جو هوا مناسب نيست و حدود ۷۰ تا ۸۰ سانتی متر برف بر روی زمين نشسته و گل و لای فوق العاده ای داريم.

رئيس اورژانس کل کشور اضافه کرد: رئيس دانشگاه علوم پزشکی اروميه در منطقه سقوط هواپيما حاضر شده و فراخوانی از منطقه در بحث اورژانس های پيش بيمارستانی انجام شده است.

وی با بيان اينکه اين هواپيما حامل ۱۰۰ تا ۱۰۵ مسافر و خدمه بوده است به مهر گفت: بر طبق آخرين خبر، نيروهای امدادی وارد هواپيما شده اند و حدود ۵۰ تا ۶۰ مصدوم را خارج کرده و در حال جابجايی سرنشينان هواپيما هستند.

معصومی تاکيد کرد: بيمارستانهای شهر اروميه و اورژانس ها تخليه شده و اتاق های عمل آنها خالی شده اند تا به مصدومين پس از انتقال به بيمارستان سريعا رسيدگی شود.

وی گفت: هنوز خبری از ۴۰ تا ۵۰ نفر ديگری که در هواپيما مانده اند ندارم.

گزارش سی ان ان از سقوط هواپیمای مسافربری در ارومیه


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016