چهارشنبه 29 دی 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حسن روحانی: اصرار بر ‌خروج کارمندان از پايتخت و ادامه فعاليت نهادهای سياسی در تهران، مصداق نواختن شيپور وارونه است، ايلنا

اگر به کارمندان بگوييم شما از تهران برويد و خودمان در تهران بمانيم مصداق اين است که شيپور را وارونه بزنيم و اگر دولت به فکر خروج کارمندان باشد و خود بخواهد در تهران بماند هرگز موفق نمی‌شود‏‌، ‏‌تهران را خلوت کند.

ايلنا: در حال حاضر تهران حدود ۵۰۰ هزار کارمند را در خود جای داده است که طبق برنامه دولت ۲۰۰ هزار نفر از آنها بايد از تهران خارج شوند و در واقع دولت اميدوار است طرح انتقال ۴۰درصد از پرسنل دولتی از تهران را که قرار بود تا پايان مرداد اجرا شود تا پايان سال به اجرا برساند و اين در حالی است که حسن روحانی،رئيس مرکز مطالعات استراتژيک‏‌، معتقداست بايد مرکزيت سياسی از تهران بروند نه کارمندان. او توضيح می دهد اينکه به کارمندان بگوييم شما از تهران برويد و خودمان در تهران بمانيم مصداق اين است که شيپور را وارونه بزنيم و من فکر می‌کنم اگر دولت به فکر خروج کارمندان باشد و خود بخواهد در تهران بماند هرگز موفق نمی‌شود‏‌تهران را خلوت کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


حسن روحانی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار ايلنا در رابطه با مسئله خروج کارمندان از تهران گفت: به جای اينکه به دنبال اين باشيم کارمندان را از تهران خارج کنيم بايد به اين مسئله توجه کنيم که چرا مردم در تهران جمع می‌شوند و همه دوست دارند در تهران زندگی کنند.
رئيس مرکز تحقيقات استراتژيک مجمع تشخيص مصلحت نظام افزود: در سال ۱۳۷۰ در شورای امنيت اين مسئله مطرح شد که مرکز سياسی از تهران جدا شود و تهران تبديل به مرکز تجاری و صنعتی شود. در آن زمان بحث‌های زيادی حول اين قضيه شکل گرفت و همه وزرا و همه دستگاه‌ها در رابطه با اين مسئله به بحث و تبادل نظر پرداختند اما متاسفانه اين قضيه در آن زمان تصويب نشد و گفته شد که نيازی به خروج مرکزيت سياسی از تهران نيست و ما هرچه سريعتر مشکلات تهران را حل می‌کنيم.
او گفت: اما بعد از گذشته اين همه سال مشکلات تهران همچنان حل نشده باقيمانده است و به اعتقاد من هنوز هم يکی از راهکارهايی که می‌تواند مشکلات تهران را حل کند خروج مرکزيت سياسی از تهران است و اخيراً هم مجمع تشخيص مصلحت نظام اين مسئله را تصويب کرده يعنی در سياست‌های کلی آمايش سرزمين تصويب شده که پايتخت و مرکزيت سياسی از تهران بيرون برود يعنی همان بحث‌هايی که سال ۱۳۷۰ مطرح شده بود اکنون به نتيجه رسيده است اما هنوز عملياتی نشده است.
روحانی تصريح کرد: به اعتقاد من به جای اينکه ما به فکر اين باشيم کارمندان دولت را از تهران خارج کنيم بايد خودمان از تهران برويم‏، نمی‌شود خودمان در تهران بشينيم و بعد بگوييم ديگران از تهران بروند. بايد مرکز سياسی تغيير کند نه اينکه شهروندان از تهران بروند در آن صورت تهران خلوت می‌شود و می‌توان به مشکلات تهران رسيدگی کرد.
روحانی گفت: اينکه به کارمندان بگوييم شما از تهران برويد و خودمان در تهران بمانيم مصداق اين است که شيپور را وارونه بزنيم و من فکر می‌کنم اگر دولت به فکر خروج کارمندان باشد و خود بخواهد در تهران بماند هرگز موفق نمی‌شود‏‌تهران را خلوت کند.
رئيس مرکز تحقيقات استراتژيک ادامه داد: بعد از اينکه مرکزيت سياسی از تهران رفت مسئولان بايد به فکر اين باشند که تهران را مقاوم‌سازی کنند چون اگر وضعيت به همين شکل بماند اگر يک زلزله در تهران اتفاق بيافتد بسيار خطرناک است.
او در رابطه با دورکاری کارمندان نيز گفت: دورکاری فقط در برخی از وظايف اداری امکان‌پذير است و البته در کشور ما زيرساخت‌های دورکاری فراهم نشده است.
روحانی تصريح کرد: به نظر می‌رسد دورکار کردن کارمندان در تهران چندان منطقی نباشد برای اينکه دورکاری به شرايطی نياز دارد که اين شرايط هنوز در کشور ما فراهم نشده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016