سه شنبه 21 دی 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ادامه ابهام و بی خبری در پرونده نازنين خسروانی: ۷۰ روز با يک ملاقات و يک تماس تلفنی، کمپين بين المللی حقوق بشر

يک منبع نزديک به پرونده نازنين خسروانی روزنامه نگار زندانی به کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران گفت که عليرغم طرح ادعای اقدام عليه امنيت ملی به عنوان اتهام وی، وی در ملاقات با خانواده گفته است که اتهامات ياد شده را نپذيرفته است و هيچ اقدامی انجام نداده است که بتوانند چنين اتهامی را وارد کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گفته منبع ياد شده ماموران امنيتی بدون انکه شواهدی را مبنی بر انجام اقدامات خلاف قانون توسط اين روزنامه نگار ارائه کنند تلاش می کنند که به اشکال مختلف او را وادر به پذيرفتن اين اتهامات کنند که اجازه ندادن برای تماس تلفنی و يا ملاقات با خانواده، سلول انفرادی و بلاتکليفی از جمله اين موارد است. در پاسخ به درخواست مکرر خانواده ماموران امنيتی از اجازه دادن به وی برای برقراری تماس تلفنی با خانواده اش خودداری می کنند. عليرغم اينکه مقامات دادستانی ادعا کرده اند که تحقيقات پرونده وی تمام شده است.

برخی از فعالان حقوق بشر از اينکه درخصوص وضعيت پرونده در فضای بی خبری و ابهام به سر می برند و به خصوص درحالی که اطلاع رسانی در مورد وضعيت پرونده وی صورت نمی گيرد و عملا تماس وی با خانواده و خارج از زندان قطع می باشد، می تواند زمينه افزايش فشار بر روی اين زندانی عقيدتی فراهم شود. نگرانی که تا کنون مقامات قضايی واز جمله دادستانی در برابر آن سکوت کرده اند. چهار شنبه گذشته به خانواده خانم خسروانی گفته شد که پرونده وی به دادگاه رفته است. اما پس از مراجعه وکيل و اعضای خانواده به دادگاه متوجه شدند چنين اقدامی صورت نگرفته است.

از زمان دستگيری نازنين خسروانی تا کنون وی تنها يک بار در روز ششم با خانواده خود تماس گرفته و يک بار نيز هفته گذشته خانواده وی موفق به ملاقات با وی شدند. با اين وجود تلاش های انها برای ملاقات دوباره و يا تماس های تلفنی تا کنون به نتيجه ای نرسيده است.

خانم خسروانی روز چهارشنبه ۱۱ آبان در منزلش توسط نيروهای امنيتی دستگير شد و تا کنون تنها يک بار با خانواده اش تماس تلفنی داشته است. او روز پنجم با منزل خود تماس گرفت و گفت که در سلول انفرادی در زندان اوين است. تا کنون دليل دستگيری و اتهاماتی که موجب دستگيری وی شده از سوی مقامات مسوول ارائه نشده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016