دوشنبه 4 بهمن 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

واکنش مجمع تشخيص مصلحت نظام به تخريب های رسانه ای حاميان دولت، کلمه

روابط عمومی مجمع تشخيص مصلحت نظام با صدور جوابيه ای به تخريب های رسانه ای عليه جلسات اخير مجمع تشخيص مصلحت نظام که عموما از طريق رسانه های حامی دولت پيگيری می شود واکنش نشان داد .

متن کامل جوابيه اداره کل روابط عمومی و تبليغات مجمع تشخيص مصلحت نظام بدين شرح است :

پس از ارجاع موارد اختلافی لايحه برنامه پنجم توسعه کشور ميان مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان به مجمع تشخيص مصلحت نظام، حسب دستور صريح آيت‌الله هاشمی رفسنجانی، رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام و جدّيت جناب آقای دکتر رضايی، دبير مجمع، کميسيون اقتصاد کلان اين مجمع به عنوان کميسيون مربوطه در اسرع وقت برای تسريع در رفع اختلافات و ابلاغ به موقع اين لايحه برای اجرا، با تشکيل جلسات فوق‌العاده صبح و عصر اقدام به بررسی کارشناسانه با حضور نمايندگان و کارشناسان ذيربط از مجلس شورای اسلامی، دولت و شورای نگهبان کرد و موارد پيشنهادی خود را برای طرح در صحن علنی جلسه مجمع تشخيص مصلحت نظام، به دبيرخانه ارائه کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مجمع نيز با تشکيل سه جلسه فوق‌العاده و فشرده در صبح و عصر روز سه‌شنبه ۲۱/۹/۸۹ و صبح روز شنبه ۲۵/۹/۸۹ ، روند بررسی و پيگيری رفع موارد اختلافی را براساس پيشنهادهای کميسيون اقتصاد کلان اين مجمع و با حضور سران قوای مقننه و قضائيه و اکثريت اعضاء و کارشناسان مربوطه از شورای نگهبان، دولت و مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار داد و مصوبات نهايی خود را اعلام داشت که در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی، مورد تقدير و تشکر رئيس مجلس نيز قرار گرفت.

اين در حالی بود که قبل از جلسات فوق‌العاده مجمع تشخيص مصلحت نظام که نهادی قانونی و برگرفته از اصول ۱۱۱ ، ۱۱۲ و ۱۷۷ قانون اساسی است و اعضای آن مستقيماً توسط رهبری معظم انقلاب منصوب می‌شوند، از سوی افراد خاص و رسانه‌های حامی دولت مورد هجمه و تهمت‌های فراوان بی‌پايه و اساس با هدف تحت‌الشعاع قرار دادن تصميمات آن قرار گرفت و جنجال‌آفرينی‌های بی‌مورد اين گروه به اوج خود رسيد که البته از اين طيف و رسانه‌های آنها انتظاری نيز بيش از اين نبود.

ولی آنچه بيشتر موجب تأسف شد، اظهارنظرهای ناصواب، کذب و خلاف واقع جناب آقای زارعی به عنوان نماينده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بود که دور از شأن و جايگاه يک نماينده مجلس است.

متأسفانه اظهارات ايشان در خصوص بهانه‌جويی برخی اعضای ذی‌نفوذ مجمع از جمله رئيس مجمع و رئيس مجلس شورای اسلامی برای جلوگيری از اظهارات دبير مجمع برای اعلام‌نظر رهبری معظم انقلاب و اصرار آنان بر ناديده گرفتن نظر معظم‌له و تصويب آنچه که خود می‌خواستند، توهينی آشکار به رهبری نظام، رئيس مجمع، سران قوای مقننه و قضائيه و ساير اعضای محترم مجمع است که جمعی از مجتهدين و بزرگان باتجربه و برگزيده هستند.

اظهارات جناب آقای زارعی که خود در جلسه حضور نداشته و از جانب ديگران نقل قول می‌نمايد که دليل مخفی نگاه داشتن اسامی منابع خبری‌اش را نمی‌دانيم و معلوم نيست به چه دليل توسط شخص ثالثی نظراتشان را بيان می‌کنند، با عرض معذرت بيشتر شبيه داستان‌سرايی و خيال‌پردازی‌هائيست که با هدف تخريب مجمع انجام شد و بلافاصله توسط رسانه‌های حامی دولت با ولع و وسواس خاص مورد توجه قرار گرفت. اين در حاليست که نظر رهبری معظم توسط جنابان آقايان دکتر رضايی، دکتر ولايتی و دکتر لاريجانی مطرح شد و در تصميمات نظر معظم‌له، لحاظ گرديد و مصوبات قبل از اعلان خدمت ايشان ارسال شد و رياست مجمع نيز مراتب را تلفنی خدمت رهبری گزارش دادند.

با تکذيب مطالب خلاف واقع ايشان، جهت تنوير افکار عمومی و رسانه‌هايی که بدون حب و بغض‌های سياسی، رسالت اطلاع‌رسانی شفاف را دنبال می‌کنند، اعلام می‌داريم که در سه جلسه فوق‌العاده اخير و همچنين کليه جلسات فوق‌العاده، براساس بند ب ماده ۲۲ آيين‌نامه داخلی مجمع تشخيص مصلحت عمل می‌شود و به شهادت اعضای محترم که از طيف‌های مختلف سياسی هستند، مباحث کاملاً شفاف بوده و اعضا و ميهمانان جلسه کاملاً آزاد هستند و محدوديتی در اعلام مواضع اعضا و افراد وجود ندارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016