پنجشنبه 7 بهمن 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مسعود آقايی، فعال ملی، مذهبی و زندانی سياسی به زندان قزل حصار منتقل شد، کلمه

مسعود آقايی فعال ملی، مذهبی و دانش آموخته رشته مهندسی، روز دوشنبه گذشته از بند ۳۵۰ اوين به منظور انتقال به زندان قزل حصار کرج، به قرنطينه اوين منتقل شد.

به گزارش کلمه، با وجود آنکه به دليل شيوع گسترده آنفولانزا در زندان قزل حصار، اعلام شده بود که اين زندان از پذيرفتن زندانی جديد معذور است، آقايی پس از دو روز يعنی چهارشنبه ششم بهمن ماه به همراه عليرضا فرزانه يکی ديگر از زندانيان حوادث پس از انتخابات که پيش از اين در بند ۳۵۰ به سر می برد، به آن زندان فرستاده شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


دليل اين انتقال از سوی ماموران زندان اوين عدم تناسب اتهام اين دو زندانی سياسی با بند ۳۵۰ اوين بيان شده است. اين در حالی است که بسياری از زندانيان بند ۳۵۰ اوين از اتهام مشابه آنان تحت عنوان اخلال در نظم عمومی در جريان حوادث پس از انتخابات برخوردارند.

شنيده شده است زندان قزل حصار زندانی سياسی ندارد و ظاهرا اين دو نفر ناچار به سپری کردن محکوميت خود در کنار زندانيان جرايم عادی هستند.

در عين حال چون در حکم مسعود آقايی هيچ اشاره ای به تبعيد به زندانی ديگر نشده است،اين انتقال کاملا غيرقانونی است.

مسعود آقايی از بيماری برونشيت و آسم رنج می برد، که به دليل شرايط نامناسب زندان قزل حصار کرج که هم اينک آنفولانزا در آن شيوع پيدا کرده، خطر ابتلای وی به ذات الريه وجود دارد. اين موضوع خانواده او را بسيار نگران کرده است.

مسعود آقايی از متخصصان زبده ساختمانی و از مديران عالی رتبه ستاد بازسازی خوزستان در دوران نخست وزيری ميرحسين موسوی و در بحبوحه جنگ تحميلی بوده است. وی پيش از اين نيز در سال هشتاد به اتهام سياسی در زندان بود که با قيد وثيقه آزاد شد. او که سال گذشته به همراه همسرش بدرالسادات مفيدی، دبير انجمن صنفی روزنامه نگاران بازداشت شده بود ، به دليل شرکت در تجمع های اعتراضی مردم در روزهای پس از انتخابات پر از مناقشه سال گذشته، از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به شش ماه حبس تعزيری محکوم شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016