پنجشنبه 7 بهمن 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اعتراض خانواده های زندانيان سياسی زندان گوهردشت کرج، فعالين حقوق بشر و دمکراسی

بنابه گزارشات رسيده به"فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران" روز پنجشنبه ۷ بهمن ماه خانواده های زندانيان سياسی برای ملاقات با عزيزانشان به زندان گوهردشت کرج مراجعه کردند ولی متوجه شدند ملاقاتهای حضوری به کابينی تبديل شده است تعدادی از آنها در اعتراض به تشديد فشارها و محدوديتها عليه زندانيان سياسی اعتراض نمودند و از رفتن به ملاقات کابينی خوداری کردند .



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ميرزايی يکی از مسئولين سالن ملاقات با تهديد و برخوردهای غير انسانی سعی داشت که مانع گسترش اعتراضات خانواده ها شود ولی خانواده ها به اعتراضات خود ادامه می دادند و خواستار پايان دادن به اذيت و آزارها و محدوديتهای غير انسانی عليه عزيزانشان بودند.
صادق لاريجانی رئيس منصوب ولی فقيه در قوۀ قضايی و وزارت اطلاعات سعی دارند تجربۀ ضدبشری سرکوب زندانيان سياسی بند ۳۵۰ را در اين بند به اجرا در آورند و برای زندانيان سياسی شرايط زندان در زندان ايجاد کنند.طرح سرکوب جنايتکارانه قوۀ قضاييه و وزارت اطلاعات با مقاومت شديد زندانيان سياسی مواجه شده است و زندانيان سياسی تهديد کرده اند در صورت پايان نيافتن اين شرايط دست به اعتراضات گسترده خواهند زد.
همزمان تعداد زيادی از خانواده ها پس از مطلع شدن از اين شرايط مراجعات خود را به ارگانهای رژيم شدت بخشيده اند و اعلام نموده اند در صورت پايان ندادن به اين شرايط غير انسانی اعتراضات خود را به اشکال مختلف نشان خواهند داد.
لازم به يادآوری است روز يکشنبه ۳ بهمن ماه تمامی زندانيان سياسی بند های مختلف را به سالن ۱۲ بند ۴ زندان گوهردشت منتقل کردند.شرايط اين بند غير انسانی است. زندانيان سياسی تحت فشارها و محدوديتهای زيادی قرار دارند که از جملۀ آنها ، قطع تماس تلفنی با خانواده هايشان،قطع ملاقاتهای حضوری،قطع وسايل گرمايی سالن،شکسته بودن اکثر شيشه های سلولها،قطع بودن آب گرم حمام ها،غير قابل استفاده و بسيار کثيف بودن سرويسهای بهداشتی و حمام ها، قطع امکانات درمانی،وضعيت بسيار بد و تقريبا غير قابل استفاده بودن غذای زندان،عدم وجود امکان خريد از فروشکاه بند،قطع کامل ارتباط آنها با درون و برون از زندان و موارد متعدد ديگرمی باشد.
تصميم گيری در مورد سرکوب خونين مردم ايران،اعدام زندانيان سياسی،اعدام های گروهی و اعدام نوجوانان و ايجاد شرايط طاقت فرسا و غير انسانی برای زندانيان سياسی توسط ولی فقيه علی خامنه ای تحت عنوان (مديريت فتنه) گرفته می شود و توسط منصوب وی در قوۀ قضاييه صادق لاريجانی از جنايتکاران عليه بشريت ،وزارت اطلاعات و سازمان زندانها به اجرا گذاشته می شود.تصميمات فوق از مصاديق جنايت عليه بشريت می باشد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016