سه شنبه 12 بهمن 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اعدام فرد "مدعی خدايی" در ايران، رهانا

خبرگزاری حقوق بشر ايران - رهانا
غلامحسين محسنی اژه ای، دادستان کل ايران و سخنگوی قوه قضاييه، از اعدام فردی در اهواز خبر داده که او را «رهبر يک جريان انحرافی» معرفی کرده است.

سخنگوی قوه قضاييه ضمن اعلام خبر به دار آويختن فرد «مدعی خدايی»، اعدام اين فرد را نمونه ای از تلاش برای مقابله با «جريان های انحرافی» توصيف کرده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش بی‌بی‌سی، آقای اژه ای از فرد اعدام شده نام نبرده اما برخی از پايگاه های خبری طرفدار دولت ايران، از جمله فارس نيوز، او را فردی دانسته اند که «ادعای خدايی» داشته است.

سخنگوی قوه قضاييه اعدام اين فرد را نمونه ای از تلاش برای مقابله با «جريان های انحرافی» توصيف کرده است.

سايت خبری مشرق، وابسته با حايان دولت ايران فرد اعدام شده را «سيد علی غرابات» معرفی کرده که «از مدعيان خدايی و ارتباط با امام دوازدهم شيعيان» است.

به گزارش اين سايت آقای غرابات به اتهام ارتداد و ترغيب به فساد به اعدام محکوم شده بود.

بنا بر همين گزارش ها آقای غرابات در شهر سوسنگرد در استان خوزستان بازداشت شده و در روز چهارشنبه ششم بهمن ماه سال جاری اعدام شده است.

در سايت های خبری ديگر، فيلمی منتشر شده که ادعا شده به صورت بولوتوث در استان خوزستان توزيع شده و ظاهرا مربوط به مراسم جشن تولد فرد «مدعی خدايی» است.

در اين فيلم که به زبان عربی و فارسی است جمعی به فردی که ايستاده سجده می برند. بسياری از مردم منطقه سوسنگرد از ايرانيان عرب تبار هستند و به زبان عربی سخن می گويند.

در يک سال گذشته برخی از سايت های اينترنتی طرفدار دولت ايران اقدام به افشاگری عليه افرادی می کند که به اتهام های متفاوت به عنوان صاحبان انديشه های انحرافی معرفی می شوند. ادعای ارتباط با امام زمان و تاثير پذيری از باورهای بيگانه دو مضمون رايج در مطرح کردن اين افشاگری هاست.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016