سه شنبه 12 بهمن 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وزارت اطلاعات از تحويل دادن پيکر زهرا بهرامی به خانواده اش خوداری می کند، فعالين حقوق بشر و دمکراسی

بنابه گزارشات رسيده به "فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران" وزارت اطلاعات پيکر زندانی سياسی زهرا بهرامی شهروند ايرانی- هلندی را حاضر نيست به خانواده اش تحويل دهد.
روز دوشنبه ۱۱ بهمن ماه فرزند خانم بهرامی برای تحويل گرفتن پيکر مادرش به اجرای احکام و ساير ارگانها مراجعه کردند و خواستار تحويل گرفتن پيکير مادرش بود ولی وزارت اطلاعات از تحويل دادن پيکر زنده ياد زهرا بهرامی خوداری می کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


زنده ياد زهرا بهرامی جمعه شب ۸ بهمن ماه تحت عنوان اينکه بايد در مسجد زندان استراحت کند او را از بند متادون خارج کردند و نيمه های شب به او گفته شد که می خواهند حکم اعدامش را اجرا کنند . به او کاغذ و قلمی داده شد تا وصيت نامه خود را بنويسيد.خانم بهرامی ابتدا از شنيدن خبر اجرای حکم جنايتکارانۀ اعدام شوکه شده بود. اما هنگامی که به پای چوبۀ دار برده می شد از روحیۀ بالايی برخودار بود.
از طرفی ديگر صبح روز جمعه ۸ بهمن ماه بازجويان وزارت اطلاعات بنفشه نايب پور فرزند خانم بهرامی را احضار کردند و او را مورد تهديد و تحت فشار قرار دادند که از مصاحبه با رسانه ها و فعالين حقوق بشری خوداری نمايد در غير اين صورت بازداشت خواهد شد. بازجويان وزارت اطلاعات از فرزند خانم بهرامی می خواهند که لوازم شخصی بازمانده از مادرش را به آنها تحويل دهد و زمانی که با مخالفت او مواجه می شوند فرزندش را مورد تهديد قرار می دهند. بازجويان وزارت اطلاعات در انتها به او شماره حساب بانکی می دهند که بايد لوازم شخصی بازمانده از مادرش را بصورت نقدی به آن حساب واريز نمايد.
جان باختۀ راه آزادی زهرا بهرامی در حالی اعدام شد که پروسۀ نمايشی به اصطلاح قضايی او هنوز به پايان نرسيده بود. اتهامات سياسی که به خاطر آن خانم بهرامی دستگير و بيش از ۱۰ ماه در بندهای سپاه زندان گوهردشت کرج و ۲۰۹ بسر برده بود و در طی اين مدت تحت شديدترين شکنجه های جسمی و روحی بازجويان وزارت اطلاعات قرار داشت تا او را وادار به اعترافات تلويزيونی نمايند. يکی ازاتهامات رذيلانه و غير انسانی که عليه اين زندانی سياسی بکار برده شد متهم کردن او به داشتن موادر مخدر بود.اين مسئله پس از توجه دولت و رسانه های هلند و سازمانهای حقوق بشری نسبت به شرايط غير انسانی خانم بهرامی عنوان گرديد .در صورتيکه بازجويان وزارت اطلاعات پيش از اين در مصاحبۀ تلويزيونی که از او گرفته قبودند و در تلويزيون دولتی پخش گرديد عمده تمرکز آنها روی فعاليتهای سياسی اين زندانی سياسی بود.
سياست سرکوب خونين مردم ايران ،اعدام زندانيان سياسی،اعدام های گروهی،اعدام نوجوانان توسط ولی فقيه علی خامنه ای تصميم گيری می شود و توسط صادق لاريجانی رئيس منصوب وی در قوۀ قضاييه ،وزارت اطلاعات و سازمان زندانها به اجرا گذاشته می شود. تنها در طی ۴ هفتۀ گذشته طبق آمار رسمی منتشر شدۀ دولتی بيش از ۹۰ نفر با تاييد صادق لاريجانی اعدام شدند در صورتيکه با احتساب آمارهای غير دولتی آمار اعدام ها بسا فراتر ازآن می باشد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016