جمعه 15 بهمن 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آيت‌الله حائری‌شيرازی: مرحوم سيد احمدآقا گفت که با انتخاب آيت الله خامنه‌ای قلب امام شاد شد، فارس

خبرگزاری فارس: عضو مجلس خبرگان رهبری به ديدار خود و آيت الله جنتی با مرحوم سيد احمد آقا خمينی پس از جلسه مجلس خبرگان اشاره کرد و گفت: مرحوم سيد احمد آقا انتخاب آيت الله خامنه ای را موجب شادی قلب امام راحل(ره) عنوان کرد و فرمود امام راحل نيز آيت الله خامنه ای را برازنده رهبری می دانستند.

به گزارش خبرنگار سياسی باشگاه خبری فارس«توانا»، آيت‌الله محمدصادق حائری‌شيرازی در برنامه "ديروز، امروز،فردا " به تشريح وقايع مجلس خبرگان رهبری و برگزيده شدن مقام معظم رهبری به عنوان جانشين امام راحل(ره) پرداخت و اظهارداشت: هيئت رئيسه مجلس خبرگان رهبری خواستار تشکيل شورای رهبری بود و اصرار می‌کرد اين امر در موقع رأی‌گيری هم تحقق پيدا کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


امام جمعه سابق شيراز در همين رابطه ادامه داد: هيئت رئيسه هنگام رأی‌گيری خواستار قيام مخالفان تشکيل شورای رهبری شد زيرا با اين کار افرادی که نظر ممتنع داشتند نيز در ظاهر موافق تشکيل شورای رهبری محسوب شده و بر تعداد موافقان می‌افزود.

عضو مجلس خبرگان رهبری، به مخالفت بيشتر اعضای مجلس خبرگان با تشکيل شورای رهبری اشاره کرد و افزود:‌ موافقين تشکيل شورا گمان می کردند تعداد مخالفين در اقليت قرار دارد اما هنگامی که تعداد مخالفان را در اکثريت ديدند، مقابل عمل انجام شده قرار گرفتند و به بررسی طرح رهبری واحد پرداختند.

وی به مطرح شدن نام مقام معظم رهبری برای جانشينی امام راحل اشاره و خاطرنشان کرد: وقتی يکی از حاضران نام ايشان را مطرح کرد، معظم‌له بسيار عصبانی شدند و خود را به پشت تريبون رساندند و با اعتراض نسبت به اين موضوع گفتند« می‌دانيد می‌خواهيد چه بار سنگينی روی دوش انسان بگذاريد» که اعضای شورای نگهبان در مقابل پاسخ دادند نبايد جلوی اجرای قانون را بگيريد و اينگونه بود که سرانجام ايشان تسليم شدند و با چهار پنجم آرا به عنوان رهبری برگزيده شدند.

استاد اخلاق هيئت دولت به ديدار خود و آيت‌الله جنتی پس از جلسه شورا با مرحوم سيد احمد آقا خمينی اشاره کرد و افزود: به پيشنهاد آيت‌الله جنتی به ديدار مرحوم سيد احمد آقا خمينی رفتيم و ايشان انتخاب مقام معظم رهبری را موجب خشنودی قلب امام راحل عنوان کرد و به ما گفت که چند روز پيش به همراه امام(ره) مشغول تماشای تلويزيون بوديم که رئيس جمهور (مقام معظم رهبری) و رهبر کره شمالی در حال بازديد از گروه تشريفات بودند و من به امام(ره) گفتم ايشان چقدر موقر حرکت می کنند و امام(ره)هم فرمودند «ايشان به راستی برازنده رهبری است».

وی به ولايت‌پذيری مقام معظم رهبری اشاره و تصريح کرد:‌ روزی خدمت ايشان رسيدم و عرض کردم مدت رياست جمهوری شما در حال پايان است بعد از آن چه برنامه‌ای داريد؟ که ايشان در پاسخ فرمودند« به حوزه می‌روم تا به کارهای حوزوی مشغول شوم مگر اينکه امام(ره) مرا نهی کند و اگر حتی امام(ره) مرا مسئول عقيدتی سياسی يکی از روستاهای سيستان و بلوچستان هم کند يک لحظه هم ترديد نخواهم کرد» که اين نشان دهنده ولايت پذيری بی نظير ايشان است و در مجموع ايشان انسانی حجت گرا است که در هر کاری تا حجت برايشان نباشد آن را انجام نمی دهند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016