شنبه 16 بهمن 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمدی‌نژاد: استيضاح يکی از بهترين وزيران دولت غيرقانونی بود، ايلنا

ـ وزارت راه با وزارتخانه‌های ديگر ادغام می‌شود
ـ صد برابر ايراداتی که به وزير راه گرفتند به استيضاح‌کنندگان وارد است
ـ اگر برای وزارت راه سرپرست معرفی کنم موقتی خواهد بود چرا که بعد از ادغام آن،ديگر وزارتخانه‌ای وجود نخواهد داشت.


ايلنا : رئيس‌جمهور بر غيرقانونی بودن استيضاح وزير راه تاکيد کرد و گفت به زودی با مردم درباره مجلس و عملکرد آن سخن می‌گويد.
به گزارش خبرنگار ايلنا محمود احمدی‌نژاد در حاشيه مراسم بيست و چهارمين جشنواره بين‌المللی خوارزمی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در خصوص استيضاح وزير راه که در روز دوازدهم بهمن ماه در مجلس صورت گرفت ، ضمن تبريک ايام دهه فجر افزود : بحث استيضاح آقای بهبهانی چند نکته مهم دارد. يک نکته بحث دهه فجر است که معمولا افراد از خادمان خود در اين روزها پس از يک سال تلاش تشکر می‌کنند و حتی منتقدين دولت هم در اين دهه انتقاد خود را کنار گذاشته و از خادمين خود تقدير می‌کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی ادامه داد: متاسفانه در روز اول دهه فجر امسال شاهد بوديم که دولت هديه‌ای را گرفت و يکی از بهترين وزيران دولت را بر کنار کردند.
رئيس‌جمهور ادامه داد: براساس قانون اساسی ۱۰ روز فرصت حق وزير است و نمی‌توان اين حق را با قانون عادی ضايع کرد و اگر اسامی استيضاح‌کنندگان تغيير می‌کند به ازای هر روز که تغيير می‌کند از آن روز به بعد وزير ۱۰ روز مهلت دارد تا ببيند با چه کسانی طرف است و با آنها گفتگو کند.
احمدی‌نژاد با بيان اينکه تا روز آخر استيضاح پنج ليست داده‌اند ادامه داد: تا روز آخر حتی ليست عوض شد و به نظر ما استيضاح غير قانونی است که انجام شد.
وی با بيان اين که می‌توانستند اين استيضاح را برای زمان ديگری موکول کنند، تصريح کرد: در روز آخر که اسامی داده شد وزير می‌توانست ۱۰ روز وقت داشته باشد و بعد از اين مدت می‌رفت و پاسخ می‌داد.
رئيس‌جمهور در خصوص مطالبی که در مورد استيضاح بهبهانی در مجلس مطرح شد ، خاطر نشان کرد: اگر اين مطالب به عنوان ايراد به وزير گرفته می‌شود صد برابر آن به استيضاح‌کنندگان وارد است. شايد در طول پروژه‌ای مشکلاتی به وجود آيد که وزير آن را برطرف می‌کند. اين طور نيست که در انجام کار مشکلی پيش نمی‌آيد ولی نقش وزير اين است که مشکل را پيدا کرده و آن را رفع کند.
رئيس‌جمهور در مورد وضعيت وزارت راه گفت: قصد داشتم اين استيضاح را پيگيری کنم چرا که کار غيرقانونی انجام شد ولی چون در قانون برنامه پنجم گفتند که دولت بايد تعداد وزارتخانه‌ها را کم کند و به ۱۷ وزراتخانه برساند بنابراين تعدادی از وزارتخانه‌ها بايد ادغام شود و ما رسيديم به اين که وزارت راه با وزارتخانه‌های زيربنايی ادغام کنيم و بر اين اساس از پيگيری استيضاح منصرف شدم وگرنه قابل پيگيری بود.
رئيس‌جمهور همچنين گفت: در مورد عملکرد مجلس و نقش آن در آينده با مردم سخن خواهم گفت.
احمدی‌نژاد در پاسخ به سوالی در خصوص شخص جايگزين بهبهانی نيز گفت: گفتم که وزارت راه بايد با وزارتخانه‌های زيربنايی ادغام شود که اين امر مسيرش را طی می‌کند و اعلام خواهيم کرد و اگر سرپرست معرفی کنم موقتی خواهد بود چرا که اگر ادغام صورت گيرد ديگر وزارتخانه‌ای وجود نخواهد داشت.
احمدی‌نژاد در مورد لايحه برنامه بودجه نيز گفت: لايحه برنامه پنجم را اخيرا به ما داده‌اند و ارائه برنامه پنجم مستلزم اين است که تمام ابعاد بودجه مورد بازنگری قرار گيرد گرچه چهارچوب اصلی آن را قبلا تهيه کرده بوديم اما بسياری از آن دچار تغيير و تحول می‌شود که بايد انجام شود که دولت مشغول انجام آن است.
وی در پايان تاکيد کرد: ان‌شا‌ءالله بودجه بسيار قوی و منطبق با برنامه پنجم ارائه خواهد شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016