چهارشنبه 20 بهمن 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمدی‌نژاد: جريان فمنيسم به واسطه دخالت صهيونيسم تغيير مسير يافته است، ايلنا

- امروز در دنيا چند سياستمدار درجه يک زن - نه تدارکاتچی - در جوامع غربی وجود دارد؟
- زنان ايرانی امروز همپای مردان حرف‌های بسياری برای بشريت دارند.


ايلنا : رييس جمهوری ايران در برگزارکنندگان سومين اجلاس وزرای زن کشورهای اسلامی گفت :‌ تکيه بر ارزش‌های فطری، استقبال همه بشريت را به دنبال خواهد داشت.
به گزارش ايلنا به نقل از پايگاه اطلاع رسانی دولت ، احمدی نژاد شب گذشته با قدردانی از برگزاری موفق اين اجلاس در تهران و نگاه عميق به موضوع زن، خانواده و اقتصاد به عنوان محور اصلی اين نشست بين‌المللی تصريح کرد: اگر افق نگاه، نجات بشريت باشد، يقيناً در مسير الهی حرکت کرده‌ايم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رييس جمهور با اشاره به نگاه ابزاری و تبليغاتی غربی‌ها به زنان و همزمان شعار برابری زن و مرد در اين‌گونه جوامع، اين سؤال را مطرح کرد که امروز در دنيا چند سياستمدار درجه يک زن - نه تدارکاتچی - در جوامع غربی وجود دارد؟
احمدی نژاد گفت: همه مشکلات بشر از آنجا آغاز می‌شود که قلب انسان از رحمانيت و رحيميت خدا خارج شود، روندی که شياطين به دنبال آن هستند.
رييس جمهور حذف اين ويژگی الهی را زيانبار خواند و افزود: خداوند متعال مأموريت برپايی رحيميت و رحمانيت را بر دوش زنان نهاده است تا قلب همه فرزندان عالم تهی از کينه شده و زمينه برای رسيدن به کمال انسانی مهيا شود.
احمدی نژاد به گذشته جريان فمينيسم نيز اشاره کرد و گفت: اين جريان ابتدا طغيانی در برابر دنياطلبی شياطين بود اما به واسطه دخالت صهيونيسم دچار تغيير مسير شده و زن را در مقابل مرد قرار داد، در حالی که هيچ وقت زن و مرد مقابل يکديگر نيستند.
رييس جمهور در ادامه با اشاره به نقش برجسته زنان در طول ۳۲ سال گذشته انقلاب اسلامی، اظهار داشت: زنان ايرانی هوشمندانه مسير خود را انتخاب کرده‌اند؛ مسيری که نقطه اوج آن حضور در واقعه ۱۷ شهريور نقطه شکست طاغوت بود.
وی کليد اصلی انقلاب را زنده کردن شخصيت انسان خواند و تاکيد کرد: انقلاب اسلامی امروز با گذشت ۳۲ سال با نشاط‌تر از گذشته در حال حرکت است.
رييس جمهور تصريح کرد: زنان ايرانی امروز همپای مردان حرف‌های بسياری برای بشريت دارند و در مسير کمال و تعالی انسان حرکت می‌کنند.
احمدی نژاد با تاکيد بر اينکه حضور زنان در عرصه‌های اجتماعی و سياسی نبايد دست‌مايه بازی‌های گروهی و حزبی شود، افزود: زن مهم‌ترين سنگر استحکام خانواده به‌شمار می‌رود و در صورت آسيب ديدن آنان، جامعه صدمه خواهد ديد و امکان استقرار نخواهد يافت.
رييس جمهور از مسؤولان برگزاری سومين دوره اجلاس وزرای زن کشورهای اسلامی خواست ارتباط خود را با دانشمندان سراسر جهان گسترش دهد و با دعوت از آنان برای مشارکت در موضوعات جهانی، عدل و توحيد، زمينه هم‌افزايی را در بين آنان فراهم کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016