پنجشنبه 21 بهمن 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آزادی و حقوق شهروندی، از ۲۲ بهمن ۵۷ تا ۲۵ بهمن ۸۹، بيانيه جبهه ملی ايران- آمريکا و اروپا

درباره مبارزه ملت ايران برای دمکراسی و عدالت اجتماعی

ايرانيان آزاده،
گرچه اکثريت ملت ايران ۳۲ سال پيش وقتی رژيم ديکتاتوری پهلوی را سرنگون کرد تصور درستی از حکومت جايگزين آن نداشت و عملا تا به امروز تاوان اين ندانم کاری را ميدهد، ولی هم اکنون، بويژه پس از تجربه "جنبش سبز" در سال گذشته، کمتر ايرانی آزاده ای را ميتوان يافت که نداند ملت ايران خواهان احقاق حاکميت بلاشرط خود است وهيچ قيد و شرط و سازش گنديده ای را که بنحوی ادامه حيات نظام منفورجمهوری اسلامی را ممکن سازد، نمی پذيرد و ميرود که نظام استبداد مذهبی را به برگهای تيره و تاريک تاريخ ايران بسپارد. هرگونه "آشتی ملی" با حکام جانی و قرون وسطايی که رسالت حکومت دينی خود را از الله ميگيرند و عملا کر و کور، قابليتی برای درک وضعيت وخيم و واقعی خود و کشور را ندارند، اگر مغرضانه نباشد در بهترين حالت تصوری واهی و کودکانه است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


انتخاب اصطلاح "آشتی ملی" برای سياست تعديل ديکتاتوری رژيم ولايت فقيهی- نظامی کنونی، دانسته و يا ندانسته، يک بيشرمی محض است که تنها ميتواند در خدمت توجيه نظام پيچيده و عريض و طويل قدرت در ايران باشد. حکام کنونی جمهوری اسلامی، چه "روحانی" ، چه نظامی و ايادی آنها، پشت بديوار ايستاده اند و از منافع مادی خود دفاع ميکنند و براستی نيک ميدانند که با هرگونه سازشی، ملت ايران گام بگام حاکميت وهمه اندوخته های نامشروع آنها را پس خواهد گرفت و آنان را بپای ميز محاکمه خواهد کشيد. آنها ميدانند که نه تنها در عربستان سعودی بلکه در هيچ جای اين کره خاکی پناهگاهی نخواهند داشت. شواهد حکايت از آن دارد که اين موجودات تا فروپاشی نظام خود، خواهند ايستاد. بايد با هشياری تمام کوشيد که با فروپاشی نظام آنها، شيرازه کشور از هم نپاشد. دريغ است ايران که ويران شود ... .

ملت شريف و جوانان آزاده و دلاور ايران،
در آستانه ۲۵ بهمن و ديگر "روزهای خشم" رسالت و وظايف بسيار خطيری بر شانه های شما سنگينی ميکند. از سويی شرکت در- و حمايت از جنبش دموکراسی خواهی ِسبزحکم آزاديخواهی و ميهندوستی است و گريزی از آن نيست. ولی از ديگرسو شايسته است که با حفظ همبستگی صفوف خود و حتی احترام به عقايد مذهبی بخشهای دينی ِکوشندگان جنبش سبز، جنبه سکولاريستی بمعنی خواهان جدابودن نهاد دين از دولت و حکومت در نظام سياسی- اداری آينده ايران را برجسته نمود و دربرابر کوششهای بيهوده نجات ِ نوستالژيک نظام دينی، از طريق"بازگشت به امام و آرمانهای انقلاب"، با تدبيرايستاد. افزون بر اينها توجه وتکيه بر اصل حفظ و گسترش نيروی خود و سازماندهی خوانا با شرايط موجود را در دستور روز قرار داد. ده ها شهيد، صدها زخمی و هزاران زندانی بس است. موفقيت شما به تعداد شهدايتان سنجيده نميشود.
روشن است که سياست، شعارها و راهکارهای مبارزات در پيش را تنها شما، رهبران در صحنه، ميتوانيد سنجيده برگزينيد. ما و همه ايرانيان ميهندوست و دموکرات در برون از مرزهای ميهن، ندای شما را بگوش جهانيان خواهيم رساند. ما پشت جبهه شما را تشکيل ميدهيم و بيش ازين هم ادعايی نداريم.

خواستهای ما:
- پايان دادن به اعدام، شکنجه و هرگونه خفقان و تبعيض
- آزادی همه زندانيان سياسی و عقيدتی
- جدايی نهاد دين از دولت و حکومت
- حق حاکميت ملت با انتخابات آزاد
- آزادی، استقلال و عدالت اجتماعی

پاينده ايران

جبهه ملی ايران- اروپا و امريکا
بيستم بهمن ماه ۱۳۸۹
http://www.jebhemelli.info/
http://www.jminews.com/ /


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016