سه شنبه 26 بهمن 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

روزنامه رسالت: "ديروز عمال استکبار جهانی کار چندانی نتوانستند انجام دهند"

پروژه شعارهای شبانه که معمولا در نقاط شمالی شهر تهران صورت می‌گرفت، در روزهای اخير حتی در اين مناطق هم خريداری نداشت و محله‌هايی مانند سعادت آباد، شهرک قدس، پونک و ... زندگی عادی مردم در جريان است و مردم هيچ واکنشی نسبت به اين هجمه تبليغاتی فتنه‌گران نشان نداده‌اند.

به گزارش شبکه ايران، با وجود تبليغات گسترده و فراوان رسانه‌های ضدانقلاب و مخالف جمهوری اسلامی ايران برای ايجاد شوک در ميان جريان آشوب، اين سناريو هم با عدم استقبال مردم به ناکامی گراييد و حاميان اين جريان را نااميدتر از قبل کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رسانه‌های اينترنتی و سايت‌های وابسته به جريان فتنه در روزهای اخير تلاش فراوانی را برای ايجاد پروژه شعارهای شبانه از سوی حاميان خود صورت داده بودند؛ پروژه‌ای که سال گذشته برای مدت کوتاهی از سوی اين جريان انجام گرفت و پس از مشخص شدن ماهيت اين جريان، پايان يافت.با اين حال، مشاهدات عينی در سراسر شهر تهران در شب‌های گذشته از ناکامی و شکست سنگين اين پروژه حکايت دارد.

پروژه شعارهای شبانه که معمولا در نقاط شمالی شهر تهران صورت می‌گرفت، در روزهای اخير حتی در اين مناطق هم خريداری نداشت و محله‌هايی مانند سعادت آباد، شهرک قدس، پونک و ... زندگی عادی مردم در جريان است و مردم هيچ واکنشی نسبت به اين هجمه تبليغاتی فتنه‌گران نشان نداده‌اند. فعالان سياسی معتقدند ناکامی اين پروژه به دليل نااميدی و یأس حاميان اين جريان از ادامه روند آشوب‌هاست؛ آشوب‌هايی که بيشتر از يک سال از پايان آنها می‌گذرد و به نظر می‌رسد تلاش‌های مجدد دستگاه‌های تبليغاتی برای احيای آن ناکام مانده است. اين نااميدی از آنجايی شکل گرفته که اين چندمين بار است که درخواست سران فتنه برای احيای آشوب‌های خيابانی با برخورد سرد و بی‌تفاوت حاميانشان روبه رو می‌شود؛ برخورد سردی که در چهارشنبه سوری سال گذشته، ۲۲ خرداد امسال، روز قدس و همچنين راهپيمايی تاريخی ۲۲ بهمن امسال شاهد آن بوده‌ايم.به همين دليل است که کارشناسان سياسی رويکرد احيای آشوب و اغتشاش را ناممکن ارزيابی کرده‌اند؛ چرا که اين نااميدی که سبب شده تا حتی شعارهای شبانه هم از سوی حاميان سابق فتنه جدی گرفته نشود، قطعا منجر به پاسخ منفی گسترده به درخواست‌های ديگر سران اين جريان خواهد شد.ديروز عليرغم فرخوان بی بی سی وراديو آمريکا وسران فتنه عمال استکبار جهانی کار چندانی نتوانستند انجام دهند.عملاً مردم با حضور خود قدرت مانور را از فتنه انگيزان سلب کردند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016