سه شنبه 26 بهمن 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رجانيوز: چند گروه ۵۰ تا ۱۰۰ نفری بيشتر نبودند، اکنون بهترين زمان برای دستگيری و محاکمه موسوی و کروبی است

ماجرای روز دوشنبه ۲۵ بهمن تهران نشان داد که دغدغه برخی تصميم‌سازان در مورد تبعات بازداشت موسوی و کروبی و احتمال احيای مجدد بدنه اجتماعی جريان فتنه موضوعيت ندارد و با توجه به بازی علنی اين دو نفر در پازل امريکا و رژيم صهيونيستی به‌ويژه در جريان سقوط حسنی مبارک، اکنون بهترين زمان برای دستگيری و محاکمه اين افراد است.

به گزارش رجانيوز، سرانجام پس از ۱۰ روز جوسازی و کری‌خوانی سران و رسانه‌های جريان فتنه در مورد تجمع روز ۲۵ بهمن، امروز در نهايت چند گروه بين ۵۰ تا ۱۰۰ نفری در خيابان‌های انقلاب و آزادی تهران حاضر شدند و حتی سرجمع عدد افرادی که با اراده مشخص در اين محل حاضر شده بودند، در تهران با بيش از ۱۰ ميليون جمعيت به ۱۰ هزار نفر هم نرسيد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اما بی‌رغبتی مردم تهران به فراخوان موسوی و کروبی آن‌قدر واضح بود که حتی شبکه بی‌بی‌سی فارسی نيز که با ذوق و شوق برای پوشش آن، سه ساعت زودتر از هر روز برنامه‌هايش را آغاز کرده بود، ساعاتی بعد از زبان حسين باستانی ناچار شد اعتراف کند که تجمع امروز تهران فراگير نبوده و تنها در قالب گروه‌های محدود شکل گرفته است.

راهپيمايی مورد حمايت منافقين، گروهک ريگی، رضا ربع پهلوی، مقام‌های کاخ سفيد و رژيم صهيونيستی در حالی برای امروز برنامه‌ريزی شده بود که طراحان آن دو هدف اصلی را مدنظر داشتند. آن‌ها از طرفی قصد داشتند که تحولات اخير در کشورهای افريقايی و منطقه را که به‌دليل سيبل شدن متحدان اصلی امريکا و اسرائيل کاملاً‌ به ضرر آن‌ها است، سرشکن کنند ودر نتيجه به بهانه دفاع از مردم مصر و تونس که (اتفاقاً‌ امروز تنها شعاری که معدود فتنه‌گران سر ندادند، در حمايت از مردم مصر و تونس بود!)، متحدان کاخ سفيد را از کانون توجه و نفرت عمومی خارج کرده و نقطه ثقل توجه افکار عمومی دنيا را به ايران منتقل کنند. همچنين از طرف ديگر، به‌دنبل اين بودند که با آگاهی از اينکه دولت به تجمع‌های ساختارشکنانه آنان که برخلاف اصل ۲۷ قانون اساسی هم بر خلاف مبانی اسلام است و هم قيد بدون سلاح در آن رعايت نمی‌شود، پس از صادر نشدن مجوز، در ادامه پروژه هتک آبروی کشور، نظام سياسی ايران را مشابه کشورهايی با نظام ديکتاتوری مصر و تونس نمايش دهند.

با اين حال، حضور ايذايی گروه‌های چند ده نفره در برخی نقاط خيابان‌های آزادی و انقلاب تنها به اخلال در رفت‌وآمد مردم منجر شد و در حالی که از ساعت ۱۵ به بعد هر روز تهران به‌ويژه در مناطق مرکزی شهر ترافيک خاصی را تجربه می‌کند، امروز اين ترافيک چند برابر شد و شهروندان زيادی ناچار به پياده شدن از وسايل نقليه و پيمودن مسافت طولانی شدند.

همچنين دانشجويان معتقد به نظام در دانشگاه تهران پس از پايان مراسمی که در دانشگاه داشتند، با حضور در مقابل سر در اصلی دانشگاه و در دست گرفتن پرچم‌های ياحسين(ع) و حمل تصاويری از امام راحل و رهبر انقلاب در کنار دانشجويان مؤمن ديگری که از دانشگاه اميرکبير به آن‌ها پيوستند، به سمت ميدان انقلاب حرکت کردند و با سر دادن شعارهای انقلابی، بساط جمع محدود فتنه‌گران را به‌هم زدند.

با اين حال،‌ بی‌رغبتی آشکار مردم تهران در همراهی با جريان فتنه نشان داد اين تصور در ميان برخی افراد که بازداشت موسوی و کروبی ممکن است تبعات سنگينی داشته باشد و بنابراين، هنوز وقت محاکمه آن‌ها فرا نرسيده، درست نبوده و علی‌رغم تأخير در اين اقدام که هزينه‌های زيادی نيز برای کشور داشته است، اکنون با توجه به همراهی واضح اين دو نفر با سياست‌های امريکا و رژيم صهيونيستی و ريزش تقريبا کامل بدنه اجتماعی فتنه،‌ در حال حاضر بهترين زمان برای محاکمه موسوی و کروبی است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016