پنجشنبه 28 بهمن 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بازداشت قانع ژاله، برادر صانع ژاله، به دليل افشای جعلی بودن کارت بسيج و فشار بر خانواده اين شهيد، کلمه

قانع ژاله، برادر شهيد صانع ژاله که در راهپيمايی روز ۲۵ بهمن به ضرب گلوله ماموران به شهادت رسيد، از سوی ماموران امنيتی دستگير شد.

بازداشت قانع ژاله چند ساعتی پس از مصاحبه او با صدای آمريکا در ساعات پايانی روز چهارشنبه صورت گرفته است. او در اين مصاحبه، ضمن تاکيد بر حمايت برادرش از جنبش سبز، ادعای رسانه‌ها وابسته به دولت مبنی بر «بسيجی» بودن وی را رد کرده و از فشار‌ها بر خانواده‌اش خبر داده بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين برادر شهيد به طور مشخص به پنج نکته اشاره کرد: اينکه برادرش اصلا بسيجی نبوده؛ پسرخاله‌اش که به نهادهای امنيتی پاوه نزديک است پيش از آنکه خانواده از شهادت صانع ژاله مطلع شوند، عکس او را از آنها گرفته و برای اين شهيد، کارت بسيج صادر شده است؛ خانواده شهيد در صورتی که جنازه را به آنها تحويل ندهند، در ختم او شرکت نخواهد کرد؛ آرزوی صانع اين بود مثل بهمن قبادی (کارگردان سينما) به مملکتش خدمت کند؛ و اينکه برادرش را دشمنان تشييع کردند.

گزارش شده که ماموران امنيتی قانع ژاله را تحت فشار قرار داده‌اند تا مصاحبه خود با صدای آمريکا را تکذيب کند. آنها همزمان با دستگيری قانع ژاله، خانواده دانشجوی شهيد صانع ژاله را نيز تهديد کرده‌اند در صورت مصاحبه با رسانه‌های مخالف دولت، بازداشت خواهند شد.

رسانه‌های حامی دولت پس از انتشار خبر شهادت صانع ژاله، تلاش کردند وی را «بسيجی» و از حاميان دولت و حاکميت معرفی کنند، اما انتشار برخی تصاوير و اسناد از اين دانشجو و اظهارات قانع ژاله در رد اين ادعاها، منجر به خشم آنها شد.

حسين شريعتمداری مديرمسئول روزنامه کيهان در واکنش به انتشار اين تصاوير به خصوص تصوير ديدار برخی دانشجويان با آيت‌اله منتظری که صانع ژاله نيز در آن ديده می‌شود، ادعا کرد اين دانشجو با روزنامه کيهان همکاری داشته است.

اما يک مسئول نهاد نمايندگی رهبری، در اظهاراتی متناقض با ادعای شريعتمداری، ادعا کرد که عکس مذکور از اساس جعلی بوده است. هرچند دوستان صانع ژاله، پس از طرح اين ادعا، دو عکس ديگر از ديدار مذکور با آيت‌الله منتظری را نيز شهيد ژاله را در زوايای ديگری در حضور آيت‌الله منتظری نشان می‌داد، در اينترنت منتشر کردند.

ادعای سايت جوان آنلاين وابسته به سپاه پاسداران از همه جالب تر بود که ادعا کرد فردی که با او مصاحبه شده، برادر صانع ژاله نبوده، و نوشت: ادعای تماس تلفنی صدای آمريکا با برادر صانع ژاله در حالی است که وی و ساير برادران و اقوامش به همراه جمع زيادی از مقامات و بسيجيان استان کرمانشاه از عصر امروز در فرودگاه بين المللی کرمانشاه منتظر تحويل جنازه صانع ژاله بوده اند و مشخص نيست اين تماس ادعايی چگونه گرفته شده است.

اين رسانه وابسته به نظاميان البته مشخص نکرد که اگر فرد مصاحبه‌شونده، صانع ژاله نبوده، پس چرا او بازداشت شده است!


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016