شنبه 30 بهمن 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ديکتاتورها چاره ای جز تسليم در مقابل اراده مردم ندارند! سازمان های جبهه ملی ايران در خارج از کشور

مردم شريف ايران!

شما با تظاهرات گسترده و مسالمت آميز خود در ۲۵ بهمن بار ديگر به جهانيان نشان داديد که آتش عشق به آزادی همچنان در دل شما شعله ور است و مصممانه در پی احقاق حقوق و آزادی های خويش ميباشيد. شما بار ديگر به جهانيان نمايانديد که علی رغم وحشيانه ترين سرکوب ها دلاورانه به راه خود ادامه ميدهيد و مبارزات شما چنان گسترده است که حاکمان جرات فراخوان و بسيج نيروی نظامی بيشتری را بخود نميدهند. شما بار ديگر نشان داديد که در ميدان عمل بيشماريد و به ديکتاتوری اجازه نميدهيد در اتحاد شما خللی وارد نمايد. شما بار ديگر ولی فقيه و حکومت او را مسئول اوضاع وخيم کشور دانستيد و خواهان پايان ديکتاتوری حاکم شديد. شرکت گسترده شما در اعتراضات ۲۵ بهمن ماه چنان سران حکومت را متوحش ساخت که آنها عمال خود در مجلس شورای اسلامی را وادار نمودند در نمايشی مضحک و با فرياد های "اعدام بايد گردند" خواستار از ميان بردن آقايان موسوی و کروبی ګردند!



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


حکومت مافيائی جمهوری اسلامی و عمال آن با بيشرمی پس از به قتل رساندن دو جوان شجاع و معترض جسد آنها را نيز به نام شهدای بسيجی مصادره ميکند. ما ضمن تسليت و ابراز همدردی با خانواده قربانيان اين مبارزه صانع ژاله و محمد مختاری و تمامی آزادگان کشور، ياد آور ميشويم که اين جوانان در قلب مردم آزاديخواه ايران جای دارند. ايشان و ساير مبارزينی که در اين راه جان باختند و يا در زندانهای ديکتاتوری شکنجه شدند، نامشان همواره در تاريخ مبارزات مردم ايران ثبت خواهد ماند. زندانيان سياسی که در شرائط بسيار سختی بسر ميبرند مورد احترام ما و نمونه های مقاومت اين مبارزه اند.

سازمانهای جبهه ملی ايران در خارج از کشور خواهان استقرار يک حکومت ملی و متکی به اراده مردم است. حکومتی که ميتواند ضامن رفاه مردم و تماميت ارضی کشور باشد. ايجاد يک فضای آرام و آزاد برای برگزاری انتخابات مجلس موسسان بمنظور تنظيم يک قانون اساسی جديد مهمترين وظيفه يک حکومت ملی ميباشد. ما خواهان آزادی و دموکراسی پايدار و جدائی دين از حکومت ميباشيم و راه رسيدن به اين اهداف را از طريق ايجاد يک اتحاد ملی، متشکل از کليه طرفداران آزادی و حکومت ملی امکان پذير ميدانيم. ما معتقديم که نظام مناسب برای تحقق اين هدف يک نظام جمهوری است، نظامی که در آن کليه مقامات بالای کشور در مقابل مردم و نمايندگان منتخب آنان پاسخگوباشند و تنها برای مدتی معين و محدود انتخاب گردند.

در شرايط کنونی که بسياری از نوانديشان مذهبی در مقابل استبداد دينی قد علم کرده و به مقاومت و اقدامات افشاگرانه عليه استبداد دينی پرداخته اند، علی رغم نظرات متفاوتی که با ايشان داريم، هرگونه تجاوز حکومت استبدادی به حقوق ايشانرا، حمله ای به کل جنبش آزاديخواهی ايران دانسته و دفاع از حقوق و آزادی های اين آزاديخواهان و معترضين به ديکتاتوری را از جمله وظايف خود ميدانيم.

هموطنان عزيز!
شما در سی دو سال گذشته فقدان آزادی را با تمام وجود احساس کرده ايد. ما شاهد فداکاريها و استقامت شما مردم آزاده در اين مبارزه بزرگ ملی بوده ايم. امروزه آشکارا مشاهده ميکنيم که حکومت ولی فقيه از هر زمان ديگر ضربه پذير تر و شرائط برای حرکت بسوی آزادی و دموکراسی بويژه با پيدايش جنبش های موفق اخير در مصر و تونس و حرکت های مشابه در ممالک نه چندان دور از ايران، بيش از هر زمان ديگری فراهم گرديده است. زمانی که بدون ترديد بايد بهوش باشيم و با بهره گيری از اين فرصت تاريخی و با شرکت گسترده در حرکت های اعتراضی در داخل و خارج از کشور مبارزه را تا استقرار يک حکومت ملی متکی به اراده مردم و تحقق آزادی و دموکراسی، ادامه دهيم.

هيات اجرائی سازمانهای جبهه ملی ايران در خارج از کشور
مهندس کامبيز قائم مقام ـ مهندس بهمن مبشری - دکتر همايون مهمنش

بيست و نهم بهمن ۱۳۸۹ برابر هيجدهم فوريه ۲۰۱۱
info@iranazad.info
http://www.iranazad.info/


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016