دوشنبه 2 اسفند 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احضار دوستان و هم‌دانشگاهيان حامد نورمحمدی به حراست دانشگاه شيراز، رهانا

خبرگزاری حقوق بشر ايران ـ دوستان و هم‌دانشگاهيان حامد نورمحمدی، دانشجويی که روز گذشته در جريان حوادث اول اسفند ماه در شيراز کشته شد به حراست دانشگاه احضار شدند.

دوستان و هم‌دانشگاهيان حامد نورمحمدی برای «تهديد و توجيه» باماداد امروز به حراست دانشگاه شيراز احضار شده‌ و از مصاحبه و يا اطلاع‌رسانی در مورد وی منع شده‌اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


نور محمدی دانشجوی خرم آبادی ترم چهار رشته زيست شناسی دانشگاه شيراز، ساکن خوابگاه دستغيب، فلت ۶۰۲؛ ديروز يک اسفند در درگيری‌های شيراز توسط نيروهای امنيتی جان خود را از دست داد.

به گفته شاهدان عينی به رهانا: «حامد نورمحمدی از پل روگذر حد فاصل ميدان دانشجو و ميدان نمازی توسط ماموران امنيتی به پايين يرت شده و پس از برخورد ماشين در سطح خيابان پايين (خيابان ساحلی) جان خود را از دست داده است.»

به گزارش خبرنگار رهانا، سامانه خبری «خانه حقوق بشر ايران» خانواده‌ی اين دانشجوی خرم آبادی امروز به شهر شيراز مراجعه کرده‌ و وسايل اين دانشجو را تحويل گرفتند.

اين در حالی است که حراست دانشگاه از هم دانشگاهی‌ها و دوستان وی خواسته است که با هيچ رسانه‌ای در مورد نحوه‌ی کشته شدن حامد نورمحمدی صحبت نکنند و آن‌ها را تهديد کرده است که در صورت مصاحبه با رسانه‌ها، با آن‌ها برخورد خواهد شد.

چند ساعت پس از انتشار خبر کشته شدن اين دانشجو توسط خبرگزاری رهانا، خبرگزاری دولتی فارس در گفت‌وگويی با رئيس دانشگاه شيراز، مرگ حامد نورمحمدی را در اثر تصادف اعلام کرد و ذکر کرد که مرگ او هيچ ارتباطی با تجمع‌های روز گذشته نداشته است. هفته‌ی گذشته نيز خبرگزاری فارس و ديگر رسانه‌های دولتی صانع ژاله را که در ۲۵ بهمن به دست نيروهای دولتی کشته شده بود را بسيجی عنوان کرده بودند، که اين خبر توسط خانواده‌ی وی تکذيب شد.

در همين راستا دانشجويان دانشگاه شيراز، امشب برای اعتراض به کشته شدن اين دانشجو به سر دادن شعار الله اکبر در محوطه‌ی خوابگاه‌های شيراز، مفتح و دستغيب خواهند پرداخت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016