چهارشنبه 18 اسفند 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

علی مطهری: اگر تز مکتب ايرانی متوقف نشود، سوال از رييس جمهور در دستور کار قرار می‌گيرد، ايلنا

- هاشمی همچنان نقش ويژه ای در کشور خواهد داشت/آيت الله مهدوی کنی مانع هرگونه افراط و تندروی شوند
- از پادشاهان ۱۲ کشور برای حضور در تخت جمشيد دعوت به عمل آمده است.


ايلنا: مطهری تاکيد کرد چنانچه تز مکتب ايرانی از سوی احمدی نژاد متوقف نشود و وی همچنان به بی حجابی بی توجه باشد ، سوال از رييس جمهور در دستور کار قرار می گيرد.
به گزارش خبرنگار پارلمانی ايلنا، در جلسه علنی امروز مجلس ، علی مطهری نماينده تهران در نطق ميان دستور خود انتقادات زيادی را به مواضع محمود احمدی نژاد و اسفنديار رحيم مشايی در مورد مکتب ايرانی مطرح کرد .



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی در نطق خود با تبريک به آيت الله مهدوی کنی برای تصدی رياست مجلس خبرگان رهبری گفت: اميدوارم آيت الله مهدوی کنی مانع هرگونه افراط و تندروی شوند.
اين نماينده مجلس همچنين با تشکر از زحمات آيت الله هاشمی رفسنجانی تاکيد کرد که هاشمی همچنان نقش ويژه ای در کشور خواهد داشت.
اين عضو کميسيون فرهنگی مجلس در ادامه به شدت يافتن ترويج مکتب ايرانی از سوی دو مقام عاليرتبه کشور اشاره کرد و گفت:در حال حاضر برای جشن های نوروز از پادشاهان ۱۲ کشور برای حضور در تخت جمشيد دعوت به عمل آمده است که يکی از اين پادشاهان پادشاه کشور اردن است که در حال حاضر مردم اين کشور نسيبت به وی اعتراضات شديد دارند.
مطهری تاکيد کرد که اين جشن ها يادآور جشن های ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی است و خطر تز مکتب ايرانی به جای مکتب اسلامی کيان انقلاب اسلامی را تهديد می کند.
آقای احمدی نژاد گفته است شناخت ما از ولايت همان فهم ايرانی از اسلام است اگر بعدا فهم عربی و مصری و اندونزيايی از اسلام هم مطرح شود، چه بلايی سر اسلام می آيد؟ هم چنين ايشان در جايی می گويد که ايرانيان جانشان را برای عزت و فرهنگ ايران می دهند در حالی که امام(ره) می گفتند تحمل دفاع مقدس برای اسلام بود و مردم خون دادند که اسلام محقق شود . در جای ديگر اقای رئيس جمهور گفتند آنها که با ما دشمنی می کنند چون از بازيابی هويت ايرانی می‌ترسند .
وی در ا دامه افزود : مکتب ايرانی که توسط مشايی مطرح شده و توسط احمدی‌نژاد هم به دليل ضعف بينش اسلامی و ارادت به مشايی مطرح می شود، کيان اسلامی را تهديد می کند. آقای احمدی نژاد همين طور در جای ديگری گفته " اسلام ايرانی " هم بحثی است که من بعدا جای ديگر می گويم .اين حرف ها وقتی در حال زده شده است که نهضت های اسلامی در جريان است و درخت اسلامی به بار نشسته و بايد بر مشترکات تاکيد کنيم و نه مکتب ايرانی و منشور نووز و برتری نژاد ايرانی و فهم ايرانی را بر زبان برانيم.
مطهری در ادامه خاطرنشان کرد :‌برخی می گويند اين ها مسائل فرعی است . برفرض فرعی باشد اين به اين معنی نيست که رهايش کنيم . حتی چند روز پيش نيز من محکوم شدم مسئله فرعی را از اصلی تشخيص نمی دهم . اما سخن من اين بود که گزارش ۲۵ بهمن ظرف ۲ هفته آماده می شود اما گزارش کوی دانشگاه که رهبری گفته بودند دل ما را خون کرد ، حداقل بعد يک سال و نيم آماده شود نه اين که از دستور خارج شود . همين طور گفته می‌شود بودجه مترو هم فرعی است ، پس چه چيزی اصلی است ؟ حتما باقی ماندن من و دوستانم در قدرت!
مطهری در ادامه نطق خود گفت : نمونه ديگر مسئله حجاب است. بعد از مصاحبه چند ماه پيش آقای آحمدی نژاد ،پوشش اسلامی رو به انحطاط نهاد که حتی اين روزها می بينيم حجاب در حد بلوز و شلوار رسيده است.
اين نماينده مجلس در پايان تاکيد کرد :چنانچه احمدی نژاد تز مکتب ايرانی را متوقف نکند و همچنان به مساله حجاب و عفاف بی توجه باشد ضمن حمايت از خدمات دولت موضوع سوال از رييس جمهور را که به دليل اجرای قانون هدفمند کردن يارانه ها متوقف کرده بوديم در دستور کار قرار می دهيم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016