جمعه 27 اسفند 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دهکده المپیک، دهکده ایران! احمد وحدت خواه

احمد وحدت‌خواه
با اینکه در شکایت مسخره رژیم در مورد آرم المپیک لندن سخنی از عدم شرکت هیئت ورزشی ایران در بازیهای آن نشده است، دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس در مصاحبه ای با روزنامه «اخبار یهودیان» تعارفات دیپلماتیک را کنار گذاشته و در سخنانی که فقط یک «به َدَرک» کم دارد صریحا ضمن نکوهش این جنجال بیهوده اعلام کرده است که «این بهانه ای باورنکردنی است و اگر نیامدید هم نیامدید. جایتان خالی نخواهد بود»

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


احمد وحدت‌خواه - ويژه خبرنامه گويا

در لغت نامه مرحوم دهخدا واژه «بامبول» با تعاریفی مانند حقه بازی، هوچی گری، دوز و کلک و بهانه های ریاکارانه معادل شده است. بامبول جدید رژیم جمهوری اسلامی این بار نه تنها ورزشکاران و قهرمانان ملی میهن ما را هدف جنون تبلیغاتی و سیاسی خود قرار داده است، بلکه به تبع آن می تواند یک آبرو ریزی جدید بین المللی را روی دست ملت ایران بگذارد.

«کمیته ملی المپیک ایران» پس از چهار سال که از معرفی آرم بازیهای المپیک لندن در سال ۲۰۱۲ می گذرد به ناگهان علم و کتل راه انداخته است که این لوگو توسط یک شرکت تبلیغاتی وابسته به اسرائیل و در نقش کلمه «صهیون» تهیه شده است و «زائیده روح نژادپرستی» طراحان آن است.

با اینکه در شکایت مسخره رژیم سخن مستقیمی از عدم شرکت هیئت ورزشی ایران در بازیهای لندن نشده است، دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس در مصاحبه ای با روزنامه «اخبار یهودیان» این کشور تعارفات دیپلماتیک را کنار گذاشته و در سخنانی که فقط یک «به َدَرک» کم دارد صریحا ضمن نکوهش این جنجال بیهوده اعلام کرده است که «این بهانه ای باورنکردنی است و اگر نیامدید هم نیامدید. جایتان خالی نخواهد بود».

شاهنامه فردوسی، گذشته از کتاب تاریخ اساطیری سرزمین آبا و اجدادی ما ایرانیان، سرگذشت آیین های پهلوانی ملتی است که قهرمانان آن با ورزش جسم خود همزمان روح میهن دوستی و مدارای انسانی نسبت به سایر همنوعان را در خود پرورش می داده اند و به زبان امروزی رسم جوانمردی را در زندگی به کار می گرفته اند.

اعراب مهاجم با آگاهی از این خصلت ما ایرانیان ورزش های باستانی ما را تهدیدی برای خود به شمار می آورده ا ند و بی جهت نیست که زورخانه های دوران پس از حمله آنها به دور از چشم این مهاجمین و در زیر زمینهای عمیق بنا می شده اند و کباده و میل و سپر مورد استفاده ورزشکاران از روی شباهت به سلاح های سپاهیان دوران امپراتوری هخامنشی ساخته می شده اند.

ورزشکاری و پرورش اخلاق نیکو از راه تندرستی جان و روان طی قرنها بخشی از فرهنگ ملی ما ایرانیان شده است و امروزه با تنوع گسترده انواع ورزشها و علیرغم همه محدودیتهای گریبانگیری که به نام حفظ شئون مذهبی متوجه زنان پرشهامت میهن ما شده است ورزشکاران ما در صحنه های بین المللی آبروریزی های سیاسی حکومت را با قهرمانی های خود جبران می کنند و نام ایران را زنده و معتبر نگاه می دارند.

از سوی دیگر، در قرن پرتلاطم کنونی که به گفته سازمان ملل متحد هم اینک بیش از ۸۰ جنگ خونین داخلی و میان کشوری در بین ۱۹۶ کشورهای عضو آن جاری است، تنها امید و دلخوشی باقی مانده برای دست یابی به صلح جهانی و همزیستی میان فرزندان آدم همین بازیهای چهار سال یک بار المپیک است که ورزشکاران مختلف را با هر رنگ و نژاد و مذهب از چهارگوشه عالم به گرد هم می آورد و نمایندگان خانواده بشری را به مدت چند هفته ای زیر یک سقف میزبانی می کند.

کمیته جهانی المپیک با درک از این موقعیت استثنایی محل تجمع ورزشکاران را «دهکده» یا به تعبیری کشوری فرا سیاسی- ایدئولوژیک فرضی از مجموعه سفرای ورزشی جهان نام گذاری کرده است.

هر چه این «دهکده» ستایشگر ارزش های معنوی در جهان آشوب زده امروز، یاد آور سرنوشت مشترک انسانها، نمایشگر خلاقیت های شگفتی آور آنها و به یک کلام زندگی و شادی و امید و صلح است، «دهکده» محصوری که رهبران جمهوری اسلامی با رفتار ماجراجویانه و اخلاق ضد ملی خود برای انزوای ملت ما در میان سایر کشورهای جهان به وجود آورده اند جز محدوده ای سرشار از غم و مصیبت و استبداد نبوده است.

رژیمی که حی و حاضر و به اعتراف گردانندگان آن بیش از سیصد شرکت بین المللی اسرائیلی و «صهیونیستی» به آن از شیر مرغ تا جان آدامیزاد وارد می کنند و تازه همین هفته گذشته مقامات اسرائیلی ناگهان یادشان افتاده است که در تحریمهای سی سال گذشته نسبت به کشور ما سهیم نبوده اند، مطرح کردن چنین موارد سخیف و ابلهانه جز دور نگه داشتن هر چه بیشتر ایران و ایرانی از خانواده جهانی و سرکوب «بی سر صدای آنها» دور از انظار بین المللی چه هدفی را در نظر دارد؟

المپیک مورد علاقه این حکومت رقابت در «بازیهای» گفتن دروغ و ریا، فساد و دزدی، سرکوب و زندان، نخبه کشی و نابودی استعدادهای جوانان و ورزشکاران میهن ماست و شگفتی نباید کرد که رژیم همیشه در این «المپیک» قهرمان و صاحب مدال طلا بوده است!

avahdatkhah@gmail.com

و اینک هدیه ای نوروزی و کوچک به همه ایرانیان، حتی آنها که بر ما ستم می کنند!

haftsniasss.jpg


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016