دوشنبه 1 فروردین 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پيام نوروزی احمد منتظری، فرزند آيت الله منتظری

پيام تبريک عيد نوروز ۱۳۹۰

بسمه تعالی

"يا محوّل‌ الحول و الاحوال، حوّل حالنا الی احسن الحال"

فرا رسيدن بهار طبيعت را به هم وطنان عزيز و همه مردم جهان تبريک عرض می‌کنم. اميد است که همراه با تحول طبيعت، دل و جان مردم نيز تحول يابد و به احسن‌الحال تبديل شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در عيد باستانی نوروز و در ديد و بازديدها، جای شهدا و زندانيان سياسی در بند بسيار خالی است. کسانی که به خاطر انجام وظيفه و انتقاد سازنده بايد تکريم و تقدير می‌شدند، امّا اکنون يا در جمع ما نيستند و يا در زندانند و خانواده‌ها و دوستان آنان از ديدارشان محروم.

با کمال تأسف، مسئولين کشور از اين فرصت طلايی نوروز نيز استفاده نکردند و برای جبران بی عدالتی اقدام ننمودند و حتّی ضمانت همسران‌ شهيدان بزرگوار، همت و باکری، برای مرخصی زندانيان نيز مورد توجه قرار نگرفت. در حالی که خانواده‌های شهدايی که با نثار خون خود اين نظام را پابرجا نگه‌ داشتند بايد بيش از اين ارج نهاده می‌شدند.

اما باز هم اميدوارم در سالروز ۱۲ فروردين اين مهم تدارک شود و قبل از اينکه اجانب برای اين مرز و بوم تصميم بگيرند، مسئولين به وظيفه خود عمل کنند.

بسيار ناشايست است که بدون دليل موجه عزيزان هم وطن در بند باشند و از آزادی‌های خدادادی محروم گردند و زندان‌بانان به جشن و سرور مشغول باشند.

عوارض اين سياست‌های ناپسند تا سال‌های زيادی باقی خواهد ماند و عقده‌هايی ايجاد خواهد کرد که گناه آن بر گردن کسانی است که به جای رحمت و رأفت، کينه و خشونت را برگزيدند و به جای باز کردن گره‌ها، آن را محکمتر نمودند. خداوندا! در اين سال جديد حال ما را به نيکوترين حال بگردان.

بيت آيت الله العظمی منتظری (رضوان الله تعالی عليه)

نوروز ۱۳۹۰ - احمد منتظری


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016