چهارشنبه 3 فروردین 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ترکیه از ضبط محموله "غیرقانونی" هواپیمای ایران خبر داد، راديو فردا

ترکیه می‌گوید در محموله هواپیمای باری ایران به مقصد سوریه که روز شنبه از سوی ترکیه مجبور به فرود در دیاربکر شده بود، موادی یافته‌است که بر اساس قطعنامه‌های تحریمی سازمان ملل غیر قانونی هستند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، یک سخنگوی وزارت خارجه ترکیه روز سه‌شنبه با اعلام این خبر گفت که مقام‌های ترکیه هم‌اینک این محموله را ضبط کرده‌ اند.

وزارت خارجه ترکیه در مورد محتوای مواد مصادره شده توضیح دیگری نداد اما قطعنامه‌های تحریمی سازمان ملل علیه جمهوری اسلامی، صادرات سلاح از ایران و غنی‌سازی اورانیوم را ممنوع اعلام کرده‌است.

رسانه‌های ترکیه روز چهارشنبه گفتند که از این هواپیما «سلاح‌های دستی، ازجمله مسلسل و موشک‌انداز و خمپاره‌انداز» کشف شده‌است. دولت ترکیه می‌گوید این هواپیما هم‌اینک بدون محموله مصادره شده، به ایران بازگشته‌است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


این دومین رویداد مشابه طی یک هفته است و روز چهارشنبه نیز یک هواپیمای دیگر ایرانی هنگام عبور از حریم هوایی ترکیه مجبور به فرود در دیاربکر شده و گفته شد که این هواپیما مشکوک به حمل بار «نظامی یا هسته‌ای» بوده‌است.

مقام‌های ترکیه می‌گویند هواپیماهای باری ایران که از حریم هوایی ترکیه می‌گذرند را به صورت دائمی بازرسی می‌کنند.

دومین هواپیمای «مشکوک» ایران که روز شنبه ناچار به فرود در دیاربکر در شرق ترکیه شد یک هواپیمای ایلوشین غیرنظامی با هفت خدمه بود که محموله خود را لوازم یدکی خودرو اعلام کرده‌بود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، پس از بازرسی‌ها، یک جعبه‌ حامل سلاح‌های خودکار در این هواپیما کشف شد که خدمه هواپیمای ایرانی گفته‌اند این سلاح‌های خودکار «تنها برای امنیت هواپیما» بوده‌است.

خبرگزاری دوگان ترکیه پیشتر گزارش داده بود که خدمه این هواپیما پس از سه روز بازرسی، سه‌شنبه بعد از ظهر بازداشت شده‌اند.

هر دو کشور ایران و سوریه از سوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی متهم هستند که در پروژه‌های هسته‌ای خود شفافیت ندارند.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در سال ۲۰۰۸ سوریه را متهم کرد بدون آنکه به این آژانس اطلاع بدهد، مشغول ساخت رآکتور اتمی بوده است؛ تأسیساتی که اسرائیل آن را سپتامبر ۲۰۰۷ بمباران کرد.

ایران به موجب قطعنامه ۱۷۴۷ که در سال ۲۰۰۷ به تصویب رسید از فروش و انتقال تسلیحات منع شده‌است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016