چهارشنبه 3 فروردین 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

برخی کارگران، يک سال است حقوق نگرفته‌اند، هرانا

خبرگزاری هرانا - وضعيت کارگزان بسياری از واحدهای صنعتی در استان قزوين، وضعيت مطلوبی نيست، آن هم در شب عيد که همه خانواده‌ها در تدارک برگزاری مراسم تحويل سال و مجبور به خريدهای شب عيد هستند، اين کارگران نزديک به يک سال و حتی در مواردی بيش از يک سال است که حقوق دريافت نکرده‌اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


امير طاهرخانی ضمن بيان مطلب فوق به تابناک، افزود: وقتی انسان فکر می‌کند که اين افراد چگونه بايد شب عيد خود را بگذرانند، برايش قابل تحمل نيست. از اين جهت سعی کرديم تا نظر مسئولين را به اين امر جلب کنيم تا چاره‌ای بينديشند تا در مقطع فعلی مشکل آن‌ها لااقل حل شود.

نماينده تاکستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اظهارات مسوولان اجرايی استان گفت: خود آقايان متولی امر کمتر از ۱۰ کارخانه را می‌شمارند اما آمار واقعی بيشتر از اينهاست. بسياری از کارخانه‌ها هستند که واگذار شده‌اند و تکليف کارگرانشان معلوم نيست.

صاحبان اين کارخانه از وام استفاده کرده‌اند اما وضعيت کارگرانشان تغييری نکرده است. برخی از کارخانه‌ها هم با بحران روبه رو هستند.

خانه کارگر اين رقم را حدود ۵۰ کارخانه اعلام کرده است. حالا اگر يک کارخانه هم با چنين وضعيتی روبه رو باشد، باز هم برای رفع مشکل کارگران بايد تلاش شود.

طاهرخانی با بيان اينکه سالهاست که کارگران استان با اين قبيل مشکلات درگيرند و هنوز چنين مشکلی وجود دارد، افزود: من از وزير محترم صنايع می‌پرسم که آيا شما با چنين مشکلی در شب عيد روبه رو شده‌ايد؟ آيا مسئولان می‌توانند اين وضعيت را تصور کنند؟ چرا اقدامی برای حل اين معضل صورت نمی‌گيرد؟

اين نماينده مجلس هشتم شورای اسلامی ضمن اينکه مهم‌ترين عامل اين مشکلات را سوء مديريت خواند، افزود: برخی از مسئولان به فکر خودشان هستند و به فکر چاره‌ای برای حل مشکلات کارگران نيستند. من معتقدم مسئولان و تصميم‌گيرندگان در جريان اين مشکلات هستند و تا حدودی عمداً اقدامی نمی‌کنند. حمايت جريانات مشکوک هم به پيچيده شدن معضل کمک کرده که اميدواريم به خودشان بيايند. بخش ديگری از مشکلات هم به کمبود مواد اوليه بر می‌گردد که باعث شده چرخ کارخانه‌های استان متوقف شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016