جمعه 5 فروردین 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بروجردی: قطعنامه شورای حقوق بشر سازمان ملل فاقد هرگونه ارزش حقوقی و مطرود است، مهر

رئيس کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس با اعلام اينکه قطعنامه اخير شورای حقوق بشر سازمان ملل فاقد هرگونه ارزش حقوقی است، افزود: جمهوری اسلامی ايران نبايد گزارشگر پيشنهاد شده در اين قطعنامه را برای تهيه گزارش از وضعيت حقوق بشر کشورمان بپذيرد.
علاء الدين بروجردی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص صدور قطعنامه اخير شورای حقوق بشر سازمان ملل عليه جمهوری اسلامی ايران اظهار داشت:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


موضع‌گيری‌های حقوق بشری عليه جمهوری اسلامی ايران برای اولين بار نيست که صورت می‌گيرد ضمن اينکه همه اينها متاثر از سياست‌های مستقل جمهوری اسلامی ايران و عدم پيروی آن از ساختار سياسی ظالمانه حاکم بر جهان امروز است.

وی ادامه داد:‌ از نظر چنين ساختار ناعادلانه ای، شورای امنيت سازمان ملل مسئوليت حفظ امنيت جهانی را بر عهده دارد و نسبت به مسايلی که در ارتباط با حقوق انسان‌ها صورت می‌گيرد بايستی عکس العملی به هنگام و اقدامات لازم را انجام دهد ولی متاسفانه با توجه به نفوذ آمريکا و هم پيمانان اين کشور در سازمان ملل به ويژه در شورای امنيت ما شاهد يک سياست دوگانه حاکم بر اين تصميم گيری‌ها و موضع‌گيری‌ها هستيم.

رئيس کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس به حملات رژيم صهيونيستی عليه مردم بی دفاع غزه اشاره کرد و افزود: طی چند روز گذشته به صورت ظالمانه و ناجوانمردانه و عليرغم مواضع اکثريت قريب به اتفاق کشورهای جهان رژيم صهيونيستی عليه مردم بی‌دفاع غزه حملات هوايی را انجام داده و تعدادی از اين مردم بی‌دفاع را به خاک و خون کشيده است از طرف ديگر رژيمهای ديکتاتور ليبی، بحرين و يمن هفته‌هاست که تعداد زيادی از انسان‌های بيگناه را به شهادت می‌رسانند و هزاران نفر را مجروح می‌کنند در حالی که شاهد هيچ عکس العمل به هنگام و لازم الاجرايی از سوی شورای امنيت سازمان ملل نبوديم.

وی با اشاره به جمله وزير دفاع آمريکا در حمايت از علی عبدالله صالح رئيس جمهور يمن عنوان کرد:‌ وقتی وزير دفاع آمريکا از اين مسئول يمنی به عنوان دوست خوب آمريکا ياد می‌‌کند نشان دهنده آن است که معيار برای آنها ميزان دوستی و پيروی کشورها از آمريکاست.

بروجردی قطعنامه اخير شورای حقوق بشر سازمان ملل را فاقد هرگونه ارزش حقوقی عنوان کرد و اظهار داشت: اين قطعنامه فاقد هرگونه ارزش حقوقی و کاملاً مطرود است و جمهوری اسلامی ايران نبايد گزارشگر پيشنهاد شده در اين قطعنامه را با توجه به غيرقابل قبول بودن اين قطعنامه برای تهيه گزارش از وضعيت حقوق بشر کشورمان بپذيرد.

وی تصريح کرد: بحمدالله هم اکنون وضعيت حقوق بشر در ايرن با توجه به مجموعه ويژگی‌های موجود در کشور ما و آزادی‌هايی که در ايران وجود دارد و همچنين امنيتی که در چنين شرايط آزادی وجود دارد کاملاً مطلوب است.

به گفته نماينده مردم بروجرد در مجلس تا زمانی که چنين ساختار ظالمانه ای از طريق سياست‌های دوگانه سازمان ملل در جهان بصورت ناعادلانه ای اعمال می‌شود نبايد هيچگونه اهميتی به اين قطعنامه‌ها بدهيم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016