چهارشنبه 10 فروردین 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کويت سفير خود را از ايران فراخواند، راديو فردا

در حالی که برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که به دنبال صدور حکم اعدام برای سه متهم به جاسوسی برای ايران از سوی دادگاهی در کويت، اين کشور سفير خود را از ايران فراخوانده است، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی دست داشتن اين کشور در ماجرای جاسوسی را تکذيب کرده است.

خبرگزاری فرانسه روز چهارشنبه به نقل از روزنامه کويتی الوطن اعلام کرد، يک روز پس از آن که دادگاهی در کويت دو شهروند ايرانی و يک شهروند کويتی را به اتهام جاسوسی برای ايران به اعدام محکوم کرده بود، کويت سفير خود را از ايران فراخوانده است.

شيخ محمد الصباح، وزير امور خارجه کويت با اعلام اين خبر گفته است، کشورش هر کدام از ديپلمات‌های ايرانی را که ارتباطشان با شبکه جاسوسی ايران محرز شده باشد، اخراج خواهد کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


روز سه‌شنبه برخی منابع خبری به نقل از يک مقام‌ قضايی کويت اعلام کرده‌ بودند، دستگاه قضايی اين کشور دو شهروند ايرانی و يک شهروند کويتی را به اتهام جمع‌آوری اطلاعات درباره ارتش کويت و نيروهای آمريکايی مستقر در اين کشور برای سپاه پاسداران به اعدام محکوم کرده است.

همچنين بر اساس اين گزارش‌ها يک شهروند سوری و نيز يک شهروند عرب ديگر در همين ارتباط از سوی دادگاه کويتی به حبس ابد محکوم شده و دو ايرانی ديگر که يکی از آنها دختر يکی از محکومان به اعدام است، از اتهام‌های وارده تبرئه شده‌اند.

در اين ميان روز چهارشنبه خبرگزاری مهر به نقل از يک مقام آگاه در وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی اظهارات مقام‌های کويتی را در باره «کشف شبکه جاسوسی ايرانی» در کويت «کذب و بی‌اساس» خوانده است.

اين مقام وزارت امور خارجه ايران که نام وی فاش نشده در اين باره اظهار داشته است: «اين موضوع هيچ گونه ارتباطی با جمهوری اسلامی ايران و يا اعضای سفارت کشورمان نداشته و انتساب چنين ادعايی به ايران از سوی دستگاه قضايی کويت غير مسئولانه است.»

به گفته وی در سال گذشته نيز وزارت امور خارجه ايران در واکنش به انتشار خبر «کشف شبکه جاسوسی ايرانی» در کويت «به شدت»‌ اعتراض کرده و «متعاقباً مسئولان کويتی هرگونه ارتباط موضوع را با ايران تکذيب کردند.»

گفتنی است در اوايل سال گذشته خورشيدی دولت کويت از کشف يک شبکه جاسوسی ايران در اين کشور خبر داده و اعلام کرده بود، مقام‌های قضايی اين کشور سرگرم تحقيقات از بازداشت‌شدگان هستند.

به دنبال انتشار اين خبر شماری از نمايندگان پارلمان کويت خواستار اخراج سفير جمهوری اسلامی از اين کشور شده بودند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016