جمعه 12 فروردین 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

محمد نوری زاد: نسبت به همه احکام صادره عليه خود معترضم و اعتصاب غذا می کنم، کلمه

- مرده يا زنده، شکايت مرا از بازجوی توهين کننده پيگيری کنيد
- آقای دادستان من به جايگاه قانونی شما متوسل می شوم، خود دانيد و خدا و فردای قيامت

محمد نوری زاد، زندانی سياسی محبوس در «بند دو الف» زندان اوين، طی نامه ای خطاب به دادستان تهران، ضمن اعلام اعتصاب غذای خود، خاطرنشان کرده است که “تا رسيدن به خواسته هايم، نه غذا دريافت خواهم کرد و نه تقاضای تماس تلفنی يا ملاقات يا مرخصی خواهم داشت. من نسبت به همه احکام صادره عليه خود معترضم و روند اعتراض من، تا حصول نتيجه ادامه خواهد داشت و مسئوليت عواقب هرآنچه بر سر من بيايد، متوجه همه آنانی خواهدبود که در احکام صادره عليه من و بازداشت غيرقانونی من در بند دوالف، سهم و نقش داشته اند.”



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


محمد نوری زاد از روز هفتم اسفند بدون اتمام اقدامات درمانی و برخلاف وعده ماموران امنيتی، به زندان اوين بازگشته و خانواده وی نيز از انتشار آنچه که در اين مدت بر سر اين نويسنده و هنرمند دربند گذشته، تا امروز امتناع ورزيدند؛ اما اکنون که نزديک چهارده روز (به همراه تماس يک دقيقه ای روز اول عيد) از بی خبری از محمد نوری زاد می گذرد، دو نامه ای را که وی خطاب به دادستان تهران در روزهای ۱۴ و ۱۶ اسفند ۸۹ نوشته در اختيار سايت شخصی وی قرار داده اند.

بر اساس اين گزارش، متن نامه های محمد نوری زاد به شرح زير است:

نامه اول

دادستان محترم استان تهران
جناب آقای دکتر جعفری دولت آبادی

باسلام

امروز ششمين روز است که اينجانب محمد نوری زاد در اعتراض به بازداشت غيرقانونی خود در بند دوالف، از دريافت غذا سر باز زده ام. شخص جنابعالی حضوراً به من قول داديد که به شکايات من رسيدگی و آنها را پيگيری خواهيدفرمود.

شکايت از دو بازجوی فحاش و بزن بهادر، و شکايت از قاضی مقيسه که طی دو جلسه کوتاه نمايشی، حقير را به تحمل دوسال حبس(افزون بر سه سال و نيم قبلی) محکوم کرده است.

خود جنابعالی نيک می دانيد که تداوم بازداشت من در بند دوالف، غيرقانونی است. من بايد به بند عمومی ۳۵۰ منتقل شوم.

بديهی است که تا رسيدن به خواسته هايم، نه غذا دريافت خواهم کرد و نه تقاضای تماس تلفنی يا ملاقات يا مرخصی خواهم داشت. من نسبت به همه ی احکام صادره عليه خود معترضم و روند اعتراض من، تا حصول نتيجه ادامه خواهد داشت و مسئوليت عواقب هرآنچه بر سر من بيايد، متوجه همه ی آنانی خواهدبود که در احکام صادره عليه من و بازداشت غيرقانونی من در بند دوالف، سهم و نقش داشته اند.

با احترام
محمد نوری زاد- بند دوالف زندان اوين ۱۴/۱۲/۸۹


نامه دوم

دادستان محترم استان تهران
جناب آقای دکتر جعفری دولت آبادی

با سلام.

به دليل توهين های امروز يکی از بازجويان خود، موسوم به “کريمی” که در بند دوالف، بارها به ديدن من آمده، و به خاطر بازداشت غيرقانونی ام در اين بند، از همين امروز به اعتصاب غذای خشک دست می زنم.

بديهی است که عواقب اين اعتصاب غذای خشک، هرچه که هست، متوجه شما و متوليان بند دوالف خواهد بود. آقای کريمی امروز، با الفاظی چون: منافق، منافق مدرن، منافق تر از مسعود رجوی، و با اتهام به من که: بيش از دوميليارد پول سپاه را بالا کشيده ام، و بازگويی شنودهايی از مکالمات و مسائل خصوصی من و خانواده ام، مرا مخاطب قرار داد.

نامبرده با اين توهم پوک که من در آخرين باری که به مرخصی رفته ام، با آقای سيد محمد خاتمی ديدار داشته ام، آنهمه الفاظ شنيع را بر من باريد.

من، مرده يا زنده، خواهشمندم شکايت رسمی مرا از اين فرد، به خاطر اطلاق يک چنين توهين هايی، پيگيری بفرماييد. اطمينان دارم طبق يک روال جاری، نامبرده، کليت مکالمات امروز ما را ضبط کرده است. سند و مدرک ادعاهای من، همين مکالمات ضبط شده است.

گرچه خود می دانم نگارش اين نامه، مثل دل بستن به آب يک سراب، راه به جايی نخواهد برد. با اينهمه، برای اتمام حجتی که اين روزها کسی خريدارش نيست، به جايگاه قانونی شما متوسل می شوم. خود دانيد و خدا و فردای قيامتی که در راه است.

با احترام

محمد نوری زاد- بند دوالف- ۱۶/۱۲/


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016