چهارشنبه 24 فروردین 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تا اطلاع ثانوی سفارت بریتانیا در تهران تعطیل شد، کلمه

در پی ارسال پیامک از سوی سفارت بریتانیا در تهران به کارمندان تمامی بخش‌های این سفارت، از صبح امروز چهارشنبه ۲۴ فروردین‌ماه، به مدت نامعلوم از کارمندان در تمامی رده‌ها خواسته شده است که در محل کار خود حاضر نشوند.

یک منبع نزدیک به این سفارت که خواست نامش فاش نشود، به کوچه اعلام کرده که در این پیامک به صراحت ذکر شده است که «هم‌کاران از پی‌گیری علت تعطیلی خودداری کنند.» این در حالی است که هیچ مدت زمان مشخصی برای عدم حضور کارمندان سفارت بریتانیا در تهران اعلام نشده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اگرچه عرف دیپلماتیک این است که در صورت قطع روابط دو کشور با اعلام زمان‌بندی کارداران و سفیر فراخوانده می‌شوند و کارمندان محلی نیز بر اساس زمان از پیش تعیین شده، اما ارسال این پیامک بنابر اظهار یک کارشناس می‌تواند جنبه امنیتی نیز داشته باشد.

بریتانیا پیش‌تر در روز بیست و چهارم مارس از انتخاب گزارش‌گر حقوق بشر از سوی این شورا در سازمان ملل حمایت کرده بود.

مناقشات بین ایران و بریتانیا در ماه‌های اخیر و پس از انتخابات دهم ریاست جمهوری در ایران وارد دور تازه‌ای شد به طوری که در پی درگیری‌ها و اعتراض‌های خیابانی تعدادی از کارمندان این سفارت دست‌گیر و محاکمه شدند و مجلس ایران نیز خواستار قطع رابطه با این کشور شد.

در آخرین بار نیز بدون انعکاس خبری در روز هشت مارس- هفده اسفندماه سال گذشته- یکی از کارمندان بخش اداری این سفارت به نام «مریم-م» در خیابان بازداشت شده است که هنوز با گذشت بیش از یک ماه و اندی تاکنون در زندان اوین به سر می‌برد.

لازم به اشاره است سفارت بریتانیا تا روز گذشته، سه‌شنبه دوازدهم آوریل به طور معمول تا پایان وقت اداری باز بوده و این پیامک شبانه در همان روز به کارمندان محلی و بریتانیایی ارسال شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016