دوشنبه 29 فروردین 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فاطمه ملکی، همسر نوری زاد: از سازمان های حقوق بشری مستقل می خواهم که از حقوق افراد دربند دفاع کنند، کمپين بين المللی حقوق بشر

فاطمه ملکی، همسر محمد نوری زاد که بيش از يکماه است از وضعيت همسرش بی اطلاع است به کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران گفت: «آخرين ملاقات با آقای نوری زاد در ۲۷ اسفند ماه بود و از آن زمان تا به حال از او هيچ خبری نداريم. با وضعيت حادی که ايشان داشتند، مشکل کليه و دندان هايش که فکر می کنم ديگر همه شان ريخته شده باشند. روزی که مجددا برای زندان احضار شدند نوبت درمان داشتند ولی مسولان گفتند که او را به زندان بياوريد ما خودمان آنجا کارهای دندانش را پيگيری می کنيم ولی هيچ پيگيری نشد و الان هم که کلا هيچ خبری ندارم.»

فاطمه ملکی با اظهار اينکه ملاقاتی ها و تماس های تلفنی بازی هايست که خانواده های زندانيان با آن سرگرم هستند، گفت: « درباره اينکه چرا به ما ملاقات و يا اجازه تماس نمی دهند پيگيری نکرده و نخواهم کرد. چون احساس می کنم که طرف صحبت مان اصلا حرف های ما را متوجه نمی شود و اصلا برايش مهم نيست که ما در چه شرايطی هستيم. من در حال حاضر خواستار آزادی محمد نوری زاد هستم و نه خواستار برقراری تماس تلفنی و يا ملاقات . تلاش و دويدن برای گرفتن ملاقات و تماس تلفنی با زندانی هايمان تنها بازی هايست که ما را به آن مبتلا کرده اند.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


همسر محمد نوری زاد با اشاره به اينکه سازمان و فعالان حقوق بشری بايد در اين مرحله به طور جدی اقدام کنند، گفت: « من از سازمان های حقوق بشری می خواهم که بدون هيچ جانبه داری از هيچ گروه و دولتی به شکل مستقل به صحنه بيايند و از حقوق کسانی که دربند هستند دفاع کنند.»
همسر محمد نوری زاد گفت: « اگر هر کاری هم آقای نوری زاد به زعم آنها انجام داده باشد که مستحق مجازات باشد به نظرم يکسال و نيم ديگر برايش کافيست. يکسال و نيم کافی بوده تا او را در جای قرار بدهند که صدايش درنيايد و کاری نکند.»
فاطمه ملکی درخصوص آخرين وضعيت همسرش در آخرين ديدارش ۲۷ اسفند ماه گفت: « پس از احضار مجدد ايشان قول داده شد که او را به بند عمومی منتقل کنند که متاسفانه اين اتفاق نيفتاد و او را در بند دو الف سپاه به تنهايی زندانی کردند. الان هم مطمئن هستم که به بند ۳۵۰ اوين منتقل نشده است چون من با خانواده های زندانيان اين بند در ارتباط هستم. »
محمد نوری زاد، روزنامه نگار و مستند ساز که پس از جريان انتخابات ۸۸ به علت نوشتن نامه های انتقادی به رهبر جمهوری اسلامی بازداشت شد. او چندی پيش به دليل وخامت حالش به دليل اعتصاب های مکررغذاهای که در زندان داشت به بيمارستان منتقل شد و در روز ۲۸ بهمن برای سپری کردن دوران نقاهاتش به مدت ده روز به منزلش بازگشت. با اين حال پس از برگشتش به زندان در روز هشتم اسفند ماه عليرغم قول های که به او داده شده بود دوباره به بند دو الف سپاه منتقل شد و اکنون يکماه است که تمام ارتباطات هايش با دنيای خارج از زندان قطع شده است و خانواده اش از سلامتی و وضعيت او بی خبر هستند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016