سه شنبه 6 اردیبهشت 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بيانيه جبهه مشارکت: نبايد گذاشت زندان غيرقانونی موسوی و کروبی، عادی شود، کلمه

جبهه مشارکت ايران اسلامی در اطلاعيه‌ای، با محکوم کردن بازداشت دکتر عليرضا رجايی، اين اقدام را بارزترين نشانه ديگری از محو و زوال قانون و رعايت حقوق شهروندی در کشور دانست و با تاکيد بر اينکه اقتدارگرايان حاکم، در برابر پويايی جنبش سبز دموکراسی خواهی و تحول طلبی ايرانيان درمانده اند و به زودی بايد پاسخگوی اين همه ظلم و ستم باشند، خاطرنشان کرد: اين بيداد گران حتی از زندانيان خود نيز در هراس هستند و به رغم در دست داشتن همه رسانه های جمعی و بستن همه راههای اطلاع رسانی مستقل از اينکه ندای دادخواهی اين زندانيان به گوش مردم برسد دچار وحشت و کابوس هستند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در اين بيانيه همچنين جبهه مشارکت از همه نهادهای مدنی و احزاب سياسی و شخصيتهای موثر دينی و سياسی و علمی خواسته است که موضوع زندانيان سياسی را در اولويت خود قرار دهند، نگذارند فرياد حق طلبی زندانيان سياسی بيگناه خاموش شود و به خصوص نگذارند زندان غير قانونی و ناموجه خانگی رهبران جنبش سبز آقايان موسوی و کروبی و همسرانشان در گذر زمان به موضوعی عادی و کم هزينه برای حاکميت اقتدارگرا تبديل شود.

متن کامل اين بيانيه به نقل از سايت نوروز به شرح زير است:

بازداشت غير قانونی و ناموجه دکتر عليرضا رجايی همه فعالان سياسی و کنشگران اجتماعی و علم آموزان دانشگاه را متعجب و متاثر ساخت.

انسانی که اسوه نجابت و اخلاق نيکوست و برای هيچکس حتی دشمنانش بدی طلب نمی کند. کسی که همه انديشه است و دلسوزی و به رغم موقعيتهای فراوان پيشرفت شخصی همه تنگناها را به جان خريده است تا ايران عزيز اعتلا يابد و حتی وقتی حق مسلم او در انتخابات مجلس ششم ناجوانمردانه ضايع و ناعادلانه به حداد عادل هديه شد برای تداوم اصلاحات خم به ابرو نياورد و محکم و استوار در کنار همه اصلاح طلبان به فعاليت مضاعف اهتمام ورزيد.

او جز در عرصه اصلاح طلبی و در چارچوب قانون و مدنيت ره نپيموده است. اينک اين شخصيت والا اسير دست تطاول کودتا گرانی است که جز زدن وبستن و گرفتن و ارعاب کاری بلد نيستند و جز تيغ و درفش ابزاری برای اداره اموردر دست ندارند. دريغا ايران که به دست اين خودپرستان و سرکوبگران ويران شود.

بازداشت دکتر عليرضا رجايی بارزترين نشانه ديگری از محو و زوال قانون و رعايت حقوق شهروندی در کشور است و تداوم اينگونه بازداشتها نشان می دهد که اقتدار گرايان حاکم متقلب، در مانده در برابر پويايی جنبش سبز دموکراسی خواهی و تحول طلبی ايرانيان آخرين نفسهای خود را می کشند و دير نيست که بايد پاسخگوی اين همه ظلم و ستمی باشند که در حق برجسته ترين افراد اين ملت روا می دارند و انجام می دهند.

اين بيداد گران حتی از زندانيان خود نيز در هراس هستند و به رغم در دست داشتن همه رسانه های جمعی و بستن همه راههای اطلاع رسانی مستقل از اينکه ندای دادخواهی اين زندانيان به گوش مردم برسد دچار وحشت و کابوس هستند و گرنه چرا ماههاست که هيچکس نبايد بداند سيد مصطفی تاجزاده کجاست؟ وچرا وی از اوليه ترين حقوق خود يعنی ملاقات با بستگان درجه اول خود محروم شده است؟ و يا چرا دکتررمضان زاده و نوری زاد بر خلاف همه قوانين و آيين نامه های موجود بايد در زندانهای انفرادی به سر برند؟ و چرا…

جبهه مشارکت ايران اسلامی با محکوميت بازداشت دکتر عليرضا رجايی اعلام می دارد ديگر هيچ باور و اميدی به نهادهای قضايی و نظارتی در داخل ندارد اما مطمئن است که روز پيروزی جنبش سبز نزديک است چراکه به اين آيه الهی ايمان دارد “وسيعلم الذين ظلموا ای منقلب ينقلبون” (و به زودی ظالمان خواهند دانست که به چه دوزخ انتقامی بازگشت می کنند) .

ما در همين جا از همه فعالان سياسی و مدنی می خواهيم نگذارند فرياد حق طلبی زندانيان سياسی بيگناه خاموش شود و ثابت کنند صدها رجايی و تاج زاده و نوری زاد و رمضان زاده و….. اين راه روشن را ادامه خواهند داد.

همچنين ما از همه نهادهای مدنی و احزاب سياسی و شخصيتهای موثر دينی و سياسی و علمی می خواهيم تا با اولويت بخشيدن به موضوع بازداشت های غير قانونی و وضعيت اسف بار زندانيان سياسی از بروز فاجعه قريب پيشگيری کنند.

و نبايد گذاشت زندان غير قانونی و ناموجه خانگی رهبران جنبش سبز آقايان موسوی و کروبی و همسرانشان در گذر زمان به موضوعی عادی و کم هزينه برای حاکميت اقتدارگرا تبديل شود . وظيفه همه باورمندان به جنبش سبز درهرکجا هستند افشاگری هرچه بيشتر نسبت به اين مظالم و انجام کنش هايی است که حاکميت را به آزادی اين اسيران آزاده در بند وادارد .

موج دموکراسی خواهی و تغييرات حادث در کشورهای منطقه جای هيچ ترديدی باقی نمی گذارد که سرانجام پيروزی با جنبش های مردمی است و عمر حاکميت های مستبد و اقتدارگرا به هرعنوان و شکل رو به پايان است . جنبش سبز مردم ايران نيزافق روشنی دارد و صبر و استقامت و ايثار سبزهاست که فردای ايران را می سازد ، ايرانی برای همه ايرانيان .

جبهه مشارکت ايران اسلامی
۰۵/۰۲/۱۳۹۰


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016