سه شنبه 6 اردیبهشت 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

گرامیداشت پنجاهمین سالروز تولد عمادالدین باقی از پشت شیشه های کابین ملاقات، جرس

خانواده عمادالدین باقی در پنجاهمین سالگرد تولدش موفق به دیدار او نشدند.

به گزارش جرس، ۵ اردیبهشت سالروز ۵۰ سالگی عمادالدین باقی با روز ملاقات کابینی او مصادف بود، اما هیچ یک از اعضای خانواده موفق به دیدار او نشدند.

گزارشهای رسیده به جرس حاکی است که خانواده باقی با اهداء ۵۰ شاخه گل از پشت شیشه کابین ملاقات به همراه دیگر خانواده زندانیان روز تولد او را گرامی داشتند. اما حتی گل ها هم به دست او نرسید.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


زندانیان سیاسی از حداقل امکانات ملاقات و دسترسی به تلفن محرومند.

باقی خرداد ماه امسال به ششمین سالی که زندان را تحمل کرده است پا می گذارد. این نویسنده و فعال حقوق بشر تاکنون ۴ مرتبه و در مجموع ۵ سال از عمرش را زندان بوده است.

عمادالدین باقی به ۷ سال زندان و ۵ سال محرومیت از حقوق مدنی و رسانه ای و سیاسی محکوم شده است. ۶ سال از این حکم به دلیل مصاحبه با آیت الله منتظری صادر شده که هنوز در مرحله تجدیدنظر مانده است .

یک سال زندان و ۵ سال محرومیت باقی نیز به اتهام تاسیس انجمن دفاع از حقوق زندانیان و فعالیت هایش در دفاع از حقوق زندانیان و خانواده آنان، است. او پیش از این نیز ۴ سال نیم زندان را در سه نوبت گذرانده است.

سال گذشته باقی پس از فوت آیت الله منتظری و پخش مصاحبه اش با وی ۶ ماه در بازداشت بود و با وجود بیماری حاد تنفسی و دیسک کمر شدید، دست کم ۵ ماه آن را در زندان انفرادی و بسته سپری کرد و به بیمارستان منتقل شد.

در حالی که هنوز رای نهایی دادگاه او در این رابطه صادر نشده بود، به بهانه اجرای حکم دیگری در ارتباط با انجمن دفاع از حقوق زندانیان ، روانه حبس شد و در این مدت جز از پشت شیشه با خانواده خود دیدار نکرده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016