پنجشنبه 8 اردیبهشت 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

گزارش عفو بين الملل درباره افزايش اعدام ها در ايران: تهران برای ايجاد ترس ورعب اقدام به اعدام در ملاء عام می کند، العربيه

سازمان عفو بين الملل با انتشار بيانيه ای اعلام کرد ايران اعدام در ملاء عام را بصورت فجيعی افزايش داد و هدف از آن ايجاد ترس ورعب در بين مخالفان نظام در اين کشور است .

حسيبه حاج صحرايی ، معاون برنامه خاورميانه و آفريقای شمالی عفو بين‌الملل ، در گفتگوی خبری اعلام کرد ايران از آغاز سال جديد تاکنون تعداد ۱۳ مرد را در ملأ عام اعدام کرده است.

سايت عفو بين الملل روز پنج شنبه ۲۸-۴-۲۰۱۱ با انتشار اين بيانيه اعلام کرد " اين رقم برابر با کل تعداد اعدام شدگان ملاء عام در سال ۲۰۱۰ در ايران است."



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در ادامه بيانيه عفو بين‌الملل آمده است "بسيار آزاردهنده است که مقامات جمهوری اسلامی بار ديگر در صدد ارعاب مردم با چنين مناظری برآمده‌اند که نه تنها از فرد قربانی چهره‌ای غيرانسانی می‌سازد بلکه کسانی را که شاهد چنين صحنه‌هايی هستند ستمگر و بی‌رحم می‌کند."

معاون برنامه خاورميانه و آفريقای شمالی عفو بين‌الملل افزود : "ايران بار ديگر، خودش را متمايز کرده و در سال جاری تنها کشوری شد که نوجوانان را اعدام می‌کند."

گفتنی است که جمهوری اسلامی ايران و حکومت سابق طالبان تنها حکومتهايی هستند که هنوز بصورت آشکاراقدام به اعدام در ملأ عام می کنند وأنرا بر طبق موازيين شرعی واحکام اسلامی می دانند .

سازمانهای جهانی حقوق بشر بارها اين نوع مجازات را محکوم کرده اند و اعدام در ملأ عام را عملی وحشيانه تلقی کرده اند.

سازمان عفو بين الملل می‌گويد که جمهوری اسلامی سال گذشته دست‌کم ۲۵۲ تن را در ايران اعدام کرده است که ۱۴ تن از آنها در ملأ عام اعدام شده اند.

طبق گزارشهای ساليانه سازمانهای حقوق بشر، ايران از سال ۱۹۸۰ تاکنون در اعدام ها هميشه مقام اول يا دوم را برای خود کسب کرده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016