یکشنبه 19 تیر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مسئول تبليغات ارشاد: استفاده از چهره زنان در تبليغات تجاری که مربوط به حوزه زنان نباشد جلوگيری می کنيم، مهر

- نبايد از چهره زنان در تبليغات محصولات خارجی استفاده شود

مسئول تبليغات اداره کل ارشاد استان تهران با اشاره به استفاده از چهره يک زن مجری در بيليبوردهای تبليغاتی شهر تهران گفت: در اين بيليبورد به گونه ای تصوير اين خانم کار شده که بيشتر تمرکز روی صورت وی است تا تبليغ آن محصول.

مريم ارسنجانی در گفتگو با خبرنگار مهر با بيان اين مطلب افزود: استفاده از چهره زنان در تبليغات تجاری که مربوط به حوزه زنان باشد اشکالی ندارد اما اگر محصول ارتباطی با زنان نداشته باشد، مانع آن می شويم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در هفته های اخير، بيليبوردهای يک شرکت لوازم خانگی خارجی در سطح شهر ديده می شود که از چهره يک زن برای تبليغات خود استفاده کرده است در حاليکه طبق قانون تبليغات مصوبه سال ۱۳۸۵، استفاده از چهره زنان در آگهی های تجاری ممنوع است.

وی ادامه داد: در تبليغ اخير چون محصول مربوط به حوزه زنان است، نمی توان ايرادی گرفت اما واحد تبليغات ارشاد تهران بر روی اين مسئله که چهره زن مجری بيشتر از لوازم خانگی به چشم می آيد، سئوال دارد که آن را به واحد تبليغات وزارتخانه ارسال کرده ايم.

مسئول واحد تبليغات ارشاد استان تهران تصريح کرد: يکی ديگر از ايراداتی که می توان به اين تبليغ گرفت استفاده از چهره اين زن برای تبليغات خارجی بود در حالی که تاکيد شده که بايد از چهره زنان در تبليغات داخلی استفاده شود.

ارسنجانی با بيان اينکه تبليغ اخير از سوی واحد تبليغات وزارت ارشاد تاييد شده است، گفت: اين محصول چون در سطح اتوبانهای کشور قصد تبليغ داشته، از وزارتخانه مجوز گرفته که ما اخيرا در اين زمينه نامه ای به اين واحد زده ايم و موارد اشاره شده را تذکر داديم.

ارسنجانی درباره تبليغات فيلم های سينمايی که در آنها نيز از چهره زنان با اشکال خاص استفاده می شود نيز گفت: واحد تبليغات ارشاد تهران به اين بخش هم نظارت ندارد و دفتر ارزشيابی فيلمهای سينمايی درباره بيليبوردهای تبليغاتی سينمايی تصميم می گيرند.

پيش از اين نيز مرتضی طلايی، عضو ناظر شورای شهر تهران بر تبليغات شهری در اين باره به خبرنگار مهر گفته بود: تاکيد شده در تبليغات تجاری از چهره زنان استفاده ابزاری نشود اما علاوه بر اين تبليغات فيلمهای سينمايی با چهره خاص زنان روی بيليبوردها قرار می گيرد که نبايد اين موارد صورت گيرد.

رئيس کميسيون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران با بيان اينکه نبايد از چهره زنان در تبليغات تجاری استفاده شود، گفت: موضوع بيلبوردهای تجاری همراه با چهره يک زن مجری را که به تازگی در اتوبانهای شهر تهران نصب شده، پيگيری می کنم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016