سه شنبه 11 مرداد 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

زهره الهيان: فرزندان زنانی که با مرد خارجی ازدواج می‌کنند هيچ‌گونه حقی ندارند، ايلنا

وضعيت فرزندان زن ايرانی که با مرد خارجی ازدواج می‌کند مشخص نيست؛ زيرا هم شناسنامه ندارند و هم در مدارس دولتی نمی‌توانند درس بخوانند.


ايلنا: رئيس کميته حقوق بشر مجلس شورای اسلامی با تاکيد بر ضرورت اصلاح قانون تعيين تکليف تابعيت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ايرانی با مردان خارجی ، گفت: فرزندان زنانی که با مرد خارجی ازدواج می‌کنند از هيچ گونه حقی برخوردار نيستند و اين موضوع بايد اصلاح شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش ايلنا، "زهره الهيان" در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی به عنوان طراح طرح "اصلاح قانون تعيين تکليف تابعيت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ايرانی با مرد خارجی" در تشريح دلايل فوريت اين طرح، اظهار کرد: تابعيت به عنوان حق در چند اصل قانون اساسی ذکر شده است.
نماينده مردم تهران، ری، شميرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی، افزود: وضعيت فرزندان زن ايرانی که با مرد خارجی ازدواج می‌کند مشخص نيست؛ زيرا هم شناسنامه ندارند و هم در مدارس دولتی نمی‌توانند درس بخوانند.
اين عضو کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس، با بيان اين که اين مشکل در تمامی نقاط کشور به وضوح ديده می شود و نمايندگان امضاکننده اين طرح نيز شاهد آن هستند، گفت: تبعه خارجی که با زن ايرانی ازدواج می کند، ممکن است مدتی بعد زن را رها کند و نتيجه اين می شود که زن ايرانی با بچه های بدون شناسنامه و بدون يارانه با مشکلات زيادی روبرو می شوند.
اين عضو فراکسيون زنان مجلس با اشاره به بند ۴ ماده ۹۷۶ قانون مدنی تاکيد کرد: اين مواد باعث می شود که تفاسير متعددی از قانون شود البته مجلس هفتم به اين مسئله توجه کرد و مصوبه ای داشت، اما متاسفانه آن پيشنهاد بعد از ۵ سال کارساز نبود بلکه مشکل را پيچيده تر کرد.

وی ادامه داد: ما چرا بايد اين فرزندان را طرد کنيم و آنها را ايرانی ندانيم، حتی اين امر باعث شده که ما اشراف قضايی بر آنها نداشته باشيم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016