دوشنبه 26 اردیبهشت 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ساخت سريال‌های تلخ در تلويزيون ممنوع شد، ايسنا

گزارش نشست معاون و مديران سيما با بسيجيان دانشجو

معاون سيما با تاکيد بر تلاش مديران، کارکنان و برنامه‌سازان رسانه ملی، برای اعتلای مفاهيم و ارزش‌های اسلامی، انقلابی و انسانی در صدا و سيما، ممنوعيت تجمل‌گرايی، مصرف‌گرايی و ساخت سريال‌های تلخ را از جمله اقدامات انجام شده در حوزه سيما برای اعتلای ارزش های انقلابی و اسلامی دانست.

به گزارش سرويس تلويزيون ايسنا، معاون رييس سازمان صدا و سيما در نشست صميمی با بسيج دانشجويان دانشگاه‌های علم و صنعت، هويت اصلی جنبش دانشجويی را ضد استبدادی، ضد استکباری و مقابله با بيگانگان عنوان کرد و با پاسداشت نقش موثر دانشجويان در عرصه‌های مختلف انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گفت: دانشجويان بايد امروز نقش موثرتری در استکبارستيزی داشته باشند.

دکترعلی دارابی در ادامه با دعوت از دانشجويان برای همکاری بيشتر با رسانه ملی تصريح کرد: دانشجويان می‌توانند با حضور در شورای مشورتی شبکه‌های سيما و اتاق های فکر برنامه های تلويزيون، مديران را با انديشه های نو و نيازهای نسل جوان همراهی کنند.

وی از دانشجويان دعوت کرد برای ارتقاء کمی و کيفی برنامه های تلويزيونی با رسانه ملی همکاری موثرتری داشته باشند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


دکتر دارابی از دانشجويان خواست ايده‌ها، موضوعات و سوژه‌هايی که قابليت طرح را در سيما دارند، ارائه کنند.

معاون سيما با اشاره به نامگذاری دهه چهارم انقلاب توسط رهبرمعظم انقلاب اسلامی به دهه عدالت و پيشرفت، ابراز اميدواری کرد دانشجويان به عنوان نسل جوان، متعهد، تحصيل کرده و انقلابی در اين دهه بتوانند با احساس مسؤوليت، برای مديريت هر چه بهتر جامعه اسلامی ايران گام‌های مثبت بردارند.

به گزارش ايسنا، معاون صدا و سيما در بخش ديگری از سخنان خود بر ضرورت بالا رفتن آستانه تحمل مسؤولان برای بيان نقدهای سازنده در برنامه‌های سيما تاکيد کرد.

***

در اين نشست تعدادی از اعضاء بسيج دانشجويی دانشگاه علم و صنعت نيز ديدگاه ها و نظرات خود را درخصوص برنامه های رسانه ملی بويژه سيما بيان کردند.

مهدی آذرپندار، توجه به تحکيم بنيان خانواده، پرهيز از تجمل گرايی و افزايش برنامه های گفتگو محور را مورد توجه قرار داد و گفت: صدا و سيما می تواند از گروه های دانشجويی و ايده های دانشجويان به خوبی استفاده کند.

وی برگزاری چنين نشست هايی را گويای اهميت نقش دانشجويان در رسانه ملی توصيف کرد و با قدردانی از برنامه های ارزشمند رسانه ملی از جمله برنامه «راز»، استفاده از نيروهای متعهد و صاحب نظر را در توليد برنامه ها ضروری دانست.

اکبر رهنمون نيز بر ضرورت توجه هرچه بيشتر برنامه سازان صدا و سيما به ارزش های اسلامی و انقلابی از جمله حجاب، پرهيز از فضای غيبت و تهمت، الگوسازی شايسته از هنرمندان و انتقال مفاهيم و پيام های سازنده، تاکيد کرد.

مهدی ناظم بکايی، حضور هر چه بيشتر دوربين های سيما در مناطق محروم و پخش برنامه های سازنده‌تر سيما در ساعات مناسب را خواستار شد.

حميدرضا جعفريان، جانشين مسؤول بسيج دانشجويی دانشگاه صنعتی شريف که در اين ديدار حضور داشت نيز گفت: صدا و سيما می تواند با ساز و کار مناسب ارتباط نخبگان جامعه را با رسانه ملی بيشتر کند.

وی افزود: انتظار ما از رسانه ملی اين است که اخبار دانشجويی و دانشگاه‌ها را بيشتر انعکاس دهد.

جعفريان از صدا و سيما خواست بر اساس ارزش های اسلامی و انقلابی برای مخاطبان ذائقه‌سازی کند.

وی از برنامه های موفق سيما از جمله سريال «پايتخت» قدردانی کرد.

امين حسنی مسؤول بسيج دانشجويی دانشگاه علم و صنعت، گفت: تشکيل شوراهای راهبردی شبکه ها و اتاق فکر برنامه ها در معاونت سيما کار بسيار خوب و نشانگر اهتمام ويژه معاون سيما به رويکرد تخصصی است.

وی با قدردانی از برنامه های ارزشی سيما، ايفای نقش هرچه بيشتر روحانيت در سيما را خواستار شد.

کمال‌الدين ناصری نژاد با تاکيد بر توجه هرچه بيشتر به مفاهيم عالی دينی و مذهبی در برنامه های صدا و سيما گفت: بايد از مطرح شدن تفکرات اباهه‌گری و ضد ارزش ها در رسانه جلوگيری کرد.

مهدی فتوحی، ديگرعضو بسيج دانشجويی اين دانشگاه نيز ضمن اعلام آمادگی دانشجويان برای همکاری با مسؤولان درعرصه های مختلف، بيان مشکلات رسانه ملی و مديران برای مقابله با تهاجم فرهنگی را خواستارشد.

محسن عليزاده ديگر عضو بسيج دانشجويی دانشگاه علم و صنعت نيز گفت: رسانه ملی و به ويژه سيمای جمهوری اسلامی با همکاری و ارتباط موثر با گروه های جهادی دانشجويی که فعاليت جهاد سازندگی را زنده می کنند، می توانند اين روحيه عالی و کار آمد را در جامعه ترويج کنند.

رضا موسی پور، عضو بسيج دانشجويی دانشگاه علم و صنعت نيز از مسؤولان صدا و سيما خواست نيازها و اولويت های رسانه ملی را معرفی کنند تا دانشجويان بسيجی بتوانند تفکر همراهی و همکاری با رسانه ملی را عملياتی کنند.

اميرهاشم پور، مدير سابق بسيج دانشجويی دانشگاه علم و صنعت با تقدير از اقدام شبکه پرس تی وی، گفت: شبکه خبر هم بايد بتواند با آن الگو به تاثيرگذاری و کارآمدی خود بپردازد.

***

در ادامه اين نشست دکتر تقی رستم‌وندی، مدير شبکه چهار سيما برخی از برنامه های جاری و در دست اقدام اين شبکه را برشمرد و از دانشجويان خواست که با ارائه ديدگاه ها و ايده های خود اين شبکه را همراهی کنند.

رستم‌وندی برنامه های «راز»، «طلوع»، « پارک دانشجو»، « کتاب ۴»، «زاويه»، جشنواره فيلم و تئاتر دانشجويی و مستندهای فرهنگی و دانشجويی را از مهمترين آنها دانست.

مقيسه، قائم مقام شبکه سه سيما نيز از دانشجويان برای مشارکت در نهضت اجتماعی با هم بخنديم به جای آنکه به هم بخنديم و نظارت بر برنامه های سيما دعوت کرد.

سيد فضل‌الله شريعت پناهی، مدير گروه اجتماعی شبکه سه نيز حضورهر چه بيشتر دانشجويان را در روند ساخت برنامه‌های شبکه سه سيما ضروری دانست و گفت: گروه اجتماعی شبکه سه آمادگی دارد در برنامه‌های گفتگو محور ، مستند و ترکيبی از نظرات دانشجويان استفاده کند.

وی ساخت برنامه های مستند از اردوهای جهادی دانشجويان، مسابقه تلويزيونی با حضور دانشجويان دانشگاه های کشور و برنامه شهريار با حضور جويندگان علم و دانش را از اقدامات گروه اجتماعی شبکه سه سيما برشمرد.

***

گزارش روابط عمومی سيما حاکی است دانشجويان حاضر، پس از اين نشست و برگزاری نماز جماعت ظهر و عصر در مسجد بلال از قسمت مونيتورينگ سيما ديدن کردند و از نزديک درجريان جنگ نرم رسانه‌های بيگانه قرار گرفتند.

در اين ديدار بيش از ۳۰ نفر از دانشجويان شرکت داشتند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016