چهارشنبه 28 اردیبهشت 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حاجی بابايی: تغييرات بنيادين آموزش و پرورش نيازی به مصوبه مجلس ندارد، فارس

خبرگزاری فارس: وزير آموزش و پرورش با اشاره به تغييرات بنيادين در وزارت آموزش و پرورش گفت که هر دو تغيير بنيادين و ساختار در حال انجام است و هيچکدام از اين اقدامات نياز به مصوبه مجلس ندارد زيرا در چارچوب قوانين مصوب مجلس در حال انجام است.

به گزارش خبرنگا حوزه دولت خبرگزاری فارس، حميدرضا حاجی بابايی وزير آموزش پرورش که امروز چهارشنبه در حاشيه جلسه هيئت دولت با خبرنگاران حوزه دولت گفتگو می‌کرد درباره بازنشستگی پيش از موعد معلمان زن توضيحاتی ارائه کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با تاکيد بر اينکه برای بازنشستگی فردی پيش از موعد بايد ثابت شود که آن فرد مازاد است، تصريح کرد که اگر فردی به صورت پيش از موعد بازنشسته شود، نمی‌توان فرد ديگری را جايگزين وی کرد.

حاجی بابايی در ادامه به بودجه وزارتخانه متبوع خود اشاره کرد و گفت: آموزش و پرورش دو نوع بودجه دارد؛ حقوق معلم و سرانه مدارس همچون هزينه آب و برق مدارس پس بودجه ما شامل اين دو بخش است.

وی در ادامه افزود: مقرر شده که هزينه بازنشستگی پيش از موعد از محل صرفه جويی تأمين شود در حالی که اين موضوع ممکن نيست زيرا بايد حقوق معلمان يا سرانه مدارس را کاهش دهيم.

وزير آموزش و پروش اعلام کرد: اگر اعتباری پيش بينی شود، وزارت آموزش و پرورش اين کار را انجام می‌دهد.

وی درمورد تحول ساختاری در وزارت آموزش و پروش گفت: آموزش و پرورش نياز به تحول بنيادين دارد که البته اين کار آغاز شده و زيرساختها در حال آماده شدن است بنابراين ساختار هم متناسب با آن بايد تغيير پيدا کند.

حاجی بابايی در خاتمه تصريح کرد: هر دو تغيير بنيادين و ساختار در حال انجام است و هيچکدام از اين اقدامات نياز به مصوبه مجلس ندارد زيرا در چارچوب قوانين مصوب مجلس در حال انجام است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016