دوشنبه 2 خرداد 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مهر: رئيس جمهور به اوپک نمی رود، معرفی يکی از اعضای دولت به عنوان رئيس اوپک

با وجود پذيرش سرپرستی وزارت نفت توسط شخص رئيس جمهور يکی از اعضای کابينه دولت به عنوان رئيس اوپک به وين خواهد رفت.


به گزارش خبرنگار مهر، با وجود پذيرش سرپرستی وزارت نفت توسط شخص رئيس جمهور يکی از اعضای کابينه دولت به عنوان رئيس اوپک به وين خواهد رفت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در همين حال سيد محمدرضا ميرتاج‌الدينی پيشتر در جمع خبرنگاران درباره وضعيت رئيس اوپک، با تاکيد بر اينکه موضوع رياست کشورها بر سازمان اوپک موضوع اشخاص نيست، گفت: در حال حاضر وزارت نفت ايران رياست دوره ای سازمان اوپک را بر عهده دارد.

معاون پارلمانی رئيس جمهور با بيان اينکه با برگزاری يکصد و پنجاه و نهمين اجلاس اوپک رئيس‌جمهوری يا نماينده وی در اين نشست حضور پيدا می کند، تصريح کرده بود: حضور رئيس جمهور به معنای افزايش جايگاه ايران در سازمان اوپک خواهد بود.

اين در حالی است که مهر پيشتر گزارش داده بود: رئيس جمهور تا اطلاع ثانونی سرپرستی وزارت نفت را برعهده گرفت تا احتمال حضورش در اجلاس آتی سازمان کشورهای صادرکننده نفت در وين به عنوان رئيس موقتی اوپک قوت بگيرد.



در همين حال، محمود احمدی نژاد رئيس جمهور ۲۵ ارديبهشت ماه در گفتگوی ويژه خبری شبکه دوم سيمای جمهوری اسلامی ايران گفته است شخصا سرپرستی وزارت نفت را بر عهده گرفت و از اين رو پيش بينی می شود تا اطلاع ثانوی بزرگترين وزارتخانه دولت با حضور رئيس کابينه دولت دهم مديريت شود.

يکصد و پنجاه و نهمين نشست عادی و سالانه ۱۳ کشور عضو اوپک خرداد ماه (۲۰ ژوئن۲۰۱۱ ميلادی) به رياست ايران در وين برگزار خواهد شد.

در نشست يکصد و پنجاه و هفتمين اجلاس وزارتی اوپک با تصميم ۱۲ عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت، رياست اوپک در سال ۲۰۱۱ ميلادی پس از ۳۶ سال به وزير نفت ايران واگذار شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016