سه شنبه 28 تیر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ايران با يک رتبه نزول سومين صادرکننده نفت اوپک شد، فارس

خبرگزاری فارس: اوپک در گزارش بولتن آماری سالانه خود اعلام کرد ميزان درآمد نفتی ايران در سال ۲۰۱۰ با ۱۵ ميليارد دلار افزايش نسبت به سال قبل از آن به ۷۱.۶ ميليارد دلار رسيد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پلاتز ميزان درامدهای صادراتی اوپک طی سال ۲۰۱۰ با بيش از ۱۶۰ ميليارد دلار افزايش روبرو شده است. ميزان درامدهای نفتی اوپک سال گذشته به بيش از ۷۴۵ ميليارد دلار رسيده است. اين رقم در سال ۲۰۰۹ ميلادی به ۵۸۵.۳ ميليارد دلار رسيده بود. ميزان درامدهای نفتی اوپک در سال ۲۰۰۸ به رکورد بی سابقه ۹۹۶.۹ ميليارد دلاری رسيده بود. قيمت نفت در سال ۲۰۰۸ به بيش از ۱۴۷ دلار رسيد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اوپک در گزارش بولتن آماری سالانه خود افزود ميزان درامدهای نفتی عربستان در سال ۲۰۱۰ به بيش از ۱۹۶.۲ ميليارد دلار رسيده است. اين رقم در سال ۲۰۰۹ به کمتر از ۱۵۷.۴ ميليارد دلار رسيده بود. ميزان درامدهای نفتی امارات نيز در اين مدت با ۶.۵ ميليارد دلار افزايش نسبت به سال ۲۰۰۹ به بيش از ۷۴ ميليارد دلار رسيده است . ميزان درامدهای نفتی ايران نيز با ۱۵ ميليارد دلار افزايش نسبت به سال ۲۰۰۹ به بيش از ۷۱.۶ ميليارد دلار رسيده است.
بر اساس اين گزارش تنها ميزان درامدهای نفتی قطر در سال ۲۰۱۰ بيشتر از سال ۲۰۰۸ بوده است . بر اين اساس درآمدهای نفتی قطر در سال ۲۰۱۰ به ۲۹.۳ ميليارد دلار رسيد. اين رقم در سال ۲۰۰۸ به ۲۸.۲ ميليارد دلار رسيده بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016