پنجشنبه 5 خرداد 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پاسخ دوم احمد منتظری به اظهارات هاشمی رفسنجانی در مورد آيت الله منتظری، سايت بيت آيت الله منتظری

باسمه تعالی

حضرت آيت‌الله آقای هاشمی رفسنجانی زيد عزّه

پس از عرض سلام، پيرو مصاحبه جنابعالی با سايت آينده و جواب اينجانب نسبت به بعضی موارد آن ، بعضی از فرصت طلبان، فرصت را مغتنم شمرده و باز هم به بد‌‌گويی پرداختند و فحاشی‌ها و تحريفات خود را تکرار کردند تا شايد امسال هم نشريه و رسانه برگزيده شوند، و از نظر کوشش در حفظ به اصطلاح ارزش‌ها!! مقام اول را کسب نمايند.

اينجانب با کمال احترام به جنابعالی لازم می‌دانم مطالب شما تصحيح و اصلاح گردد، لذا نکات ذيل را ياد‌آوری می‌نمايم:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


جنابعالی در قسمت سوم مصاحبه خود که در تاريخ ۱/۳/۹۰ در سايت‌ها منتشر گرديد فرموده‌ايد: "نماينده نجف‌آباد در مجلس به من گفت که آيت‌الله منتظری می‌گويند کسانی می‌خواهند جنگ را متوقف کنند که بوی دلار به مشامشان خورده. حتی اين زمزمه از آقای منتظری به گوش می‌رسيد که ظاهرا حرف ايشان بود چون هيچوقت تکذيب نکردند".

لازم است با کمال احترام به شما عرض کنم که مطلب فوق کاملاً نادرست است و پيام‌هايی که شفاهی يا کتبی آيت‌الله منتظری در اين رابطه برای امام خمينی ارسال می‌کردند گواه اين مدعاست. در ضمن ايشان اين مسئله را صراحتاً در کتاب خاطرات خود که از ۱۲ سال پيش روی سايت موجود است شرح داده‌اند.

ايشان در صفحه ۵۹۰ خاطرات خود چنين آورده‌اند: "من همان موقع که خرمشهر فتح شد به مسئولين پيغام دادم که اگر می‎خواهيد صلح کنيد و يا معامله کنيد و پول و غرامت بگيريد الآن وقت آن است، شنيدم بعضی گفته بودند: فلانی (يعنی آيت‌الله منتظری) بوی دلار به مشامش خورده است."

همچنين در صفحه ۶۶۸ خاطرات آورده‌اند: "راجع به مشکلات جنگ چندين نامه به مرحوم امام نوشتم و پس‌از فتح خرمشهر به دفتر ايشان پيغام دادم که ارتش انگيزه ورود به خاک عراق را ندارد و به علاوه ما را متجاوز به حساب می‌آورند و تجاوز از هر که باشد محکوم است، پس بجاست مقدمات صلح فراهم گردد; اين در حالی بود که کشورهای عربی زياد بر صلح اصرار داشتند و حاضر بودند خسارت‌های ايران را تا اندازه‌ای جبران نمايند. پس از پيغام من، شنيدم برخی گفته بودند فلانی بوی دلار به مشامش خورده است."

ضمناً نماينده وقت نجف‌آباد حجةالاسلام والمسلمين آقای شيخ غلامحسين نادی از نقل چنين مطلبی که شما به ايشان نسبت داده‌ايد اظهار بی‌اطلاعی نمودند.

اميدوارم اين نوع گفتگوها البته در فضايی دوجانبه وعادلانه موجب روشن شدن حقايق و نزديک شدن بيشتر دل‌ها گردد.
والسلام عليکم و رحمة‌الله و برکاته.

احمد منتظری
۱۳۹۰/۳/۵


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016