چهارشنبه 25 خرداد 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

هاشمی‌رفسنجانی: وجود احزاب کارآمد و فراگير ضربه‌گير نظام هستند، ايسنا

- رأی مردم برای يک نظام مردم‌سالاری واقعی ضرورتی پايدار است


رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به عصر انفجار اطلاعات، رأی مردم را برای يک نظام مردم‌سالاری واقعی ضرورتی پايدار خواند و گفت: وظيفه کنونی احزاب و همه دلسوزان کشور اين است که کاری کنيم اکثريت قاطع مردم بيش از گذشته به سرنوشت خود و کشور علاقمندی نشان دهند.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، آيت‌الله هاشمی رفسنجانی در ديدار دبيرکل، اعضای شورای مرکزی حزب مؤتلفه و تعدادی از اعضای خانواده شهدای مؤتلفه با اشاره به سابقه طولانی اين تشکّل، حرکت انقلابی شهدای مؤتلفه در سال ۴۳ را آغاز در هم شکستن فضای یأس در ميان مبارزان پيش از انقلاب خواند که قدرت و اعتماد به نفس رژيم مستبد و بی‌رحم پهلوی را نشان رفت و نويد پيروزی و برپايی نظام اسلامی را به همه مبارزان راه اسلام و آزادی داد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی، حزب مؤتلفه اسلامی و خانه کارگر را بخشی از بدنه حزب فراگير جمهوری اسلامی خواند که پس از خاموش شدن مشعل اين حزب به صورت متصل به کار خود ادامه دادند و با تأکيد بر لزوم شکل‌گيری و فعاليت احزاب مستقل، نيرومند و با برنامه برای اداره کشور تصريح کرد: در دنيای کنونی نمی‌شود دم از مردم‌سالاری زد و احزاب نيرومند و مستقل از سليقه‌های گوناگون در کشور نداشت.

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام وجود احزاب کارآمد و فراگير را به منزله ضربه‌گير نظام خواند و گفت: اگر احزاب و تشکّل‌های قدرتمند و مستقل که در چارچوب قانون اساسی و نظام بتوانند فعاليت کنند در کشور حضور داشته باشند، در مواقع بروز بحران و ناکارآمدی، خطر و دغدغه‌ای متوجه ارکان نظام نخواهد بود، چرا که حزب يا احزاب ناکارآمد که مسووليت کشور را به عهده گرفته‌اند جای خود را به ديگر احزاب برنامه‌دار و کارآمد خواهند داد و از اين راه آسيبی به کشور و نظام نخواهد رسيد.

هاشمی‌رفسنجانی با اشاره به پيروزی‌های پياپی حزب اسلام‌گرای عدالت و توسعه در ترکيه، سابقه ايران را در دموکراسی و گسترش مشروطه بيش از ترکيه خواند و گفت: در کشورهايی که مسلمانان اکثريت را دارند در صورتی که فضای آزاد و رقابت سالم ميان گرايش‌های گوناگون وجود داشته باشد، قطعاً مردم پايبند به دين و اسلام، صداقت، صراحت و کارآمدی احزاب اسلام‌گرا و معتدل را انتخاب خواهند کرد.

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به سخنان اخير مقام معظم رهبری در مرقد امام راحل(ره) و با تأکيد بر لزوم ايجاد زمينه‌های فعاليت برای همه دلسوزان و وفاداران نظام جمهوری اسلامی در چارچوب قانون اساسی تصريح کرد: در کشوری که بر نظام آن قانون اساسی مترقی با همه اصل و فرعش حاکم باشد، جای نگرانی وجود ندارد، چراکه همه علاقمندان از سلايق گوناگون خود را زير سايه قانون می‌بينند و بدون دغدغه می‌توانند فعاليت کنند و مسووليت به عهده بگيرند.

در ابتدای اين ديدار محمدنبی حبيبی دبيرکل حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به سابقه مبارزات و فعاليت اين تشکل، سالروز شهادت ۴ تن از پيشتازان حزب مؤتلفه را گرامی داشت و با تأکيد به مواضع اصولی آيت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در پيش و پس از انقلاب اسلامی گفت: در دو سال گذشته با دو معضل اساسی يعنی فتنه ۸۸ و جريان انحرافی مواجه بوده‌ايم و اعتقاد راسخ داريم که اگر قيچی‌ای برای از بين بردن نظام اسلامی وجود داشته باشد دو لبه آن همين دو معضل بوده و هستند.

دبيرکل حزب مؤتلفه با تأکيد بر لزوم ايجاد و گسترش فضای تکثر و سليقه‌های گوناگون در کشور تصريح کرد: معتقديم آن دسته از اصلاح‌طلبانی که چهار اصل «نظام جمهوری اسلامی، ولايت فقيه، مقام معظم رهبری و قانون اساسی» را قبول داشته باشند، حتی اگر به شدت در مقابل جريان اصولگرا و حزب مؤتلفه قرار داشته باشند حق حضور و فعاليت در سرنوشت کشور را دارند.

وی با جدا کردن حساب کسانی که نظام و ولايت فقيه را قبول دارند با کسانی که قصد براندازی دارند، تأکيد کرد: حضور سليقه‌های گوناگون برای جامعه و کشور واجب و لازم است، چرا که در غير اين صورت جامعه نشاط و کارآمدی خود را باز نخواهد يافت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016