جمعه 13 خرداد 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

معاون اول قوه قضائيه: ما مدعی حقوق بشريم، غرب متهم به نقض حقوق بشر، ايسنا

- در اوج فتنه ۸۸ رهبر انقلاب تاکيد کردند که ظلم به احدی قابل پذيرش نيست


معاون اول قوه قضائيه با تاکيد بر اينکه ظلم به هيچ‌کس در نظام اسلامی پذيرفتنی نيست، غرب را متهم به نقض حقوق بشر دانست.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، حجت‌الاسلام و المسلمين سيد ابراهيم رئيسی طی سخنانی در نشست تخصصی حقوق بشر که از سوی ستاد حقوق بشر قوه قضائيه برگزار شد، تصريح کرد: ‌اين نشست در آستانه‌ ايام متعلق به امام راحل (ره) به عنوان احياگر حقوق انسان‌ها در عصر حاضر برگزار می‌شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی ادامه داد: امروز مدعيان ظاهری و دروغين حقوق بشر بزرگترين ناقضان حقوق بشر هستند و به برکت نهضت امام راحل (ره) مردم راه و هويت خود را بازيافتند.

معاون اول قوه قضائيه با بيان اينکه اسلام تضمين‌کننده‌ واقعی حقوق انسانهاست، افزود: حيات دينی، حيات ضد ظلم و بازيافتن هويت خود است و اولين پيام انقلاب، نفی نظام سلطه است.

رئيسی خاطرنشان کرد: ‌امروز ما در جايگاه مدعی حقوق بشر قرار داريم و غرب در جايگاه متهم است. نظام اسلامی ما مدعی حقوق بشر برای همه‌ انسانهاست و خواسته و قانون اساسی ما نيز تاکيدی بر رعايت حقوق افراد است. اخلاق و حقوق انسانی از نگاه غرب تا جايی محترم است که منافع آنها در ميان نباشد. در اين راستا دم زدن از حقوق بشر نيز بر اساس منافع و تحکيم موقعيت در جوامع است.

وی با تاکيد بر اينکه ما مدعی حقوق حقيقی انسان‌ها هستيم، اظهار کرد: جايگاه ستاد حقوق بشر و چنين نهادهايی بسيار حائز اهميت است و خوشبختانه جمهوری اسلامی ايران در اين راستا اقدامات خوبی انجام داده است.

معاون اول قوه قضائيه در بخش ديگری از سخنان خود تاکيد کرد: زندان‌ها شکنجه‌های انجام شده و سلب حيات از مردم، اقداماتی است که غربی‌ها آن را انجام می‌دهند و اصل آنچه در بحرين و ساير کشورهای اسلامی اتفاق می‌افتد، چيزی است که مدعيان حقوق بشر انجام می‌دهند. آنچه اکنون در غرب در حال اتفاق است، اين است که آنها موضوع حقوق بشر را به عنوان ابزار سياسی مطرح می‌کنند.

رئيسی گفت: امروز اجرای قوانين الهی به انسان هويت می‌دهد و خواست مردم مسلمان است. خيزش‌های منطقه نيز دارای مشخصاتی است که از جمله‌ آنها ضد استبدادی، ضد استعماری، مردمی بودن و مبتنی بودن بر دين و آموزش‌های دينی است.

وی در ادامه، نداشتن خودباوری و عدم پذيرش فرهنگ و قانون را دارای ضررهای بسياری دانست و اظهار کرد: بر اساس قوانين ما حقوق متهم، شاکی، اصحاب دعوا و آحاد جامعه بايد رعايت شود و در اين راستا سلامت نيروهای انسانی قوه قضائيه هميشه برای ما حائز اهميت بوده است.

معاون اول دستگاه قضايی با تاکيد بر اينکه ظلم به هيچ کس در نظام اسلامی پذيرفتنی نيست، اضافه کرد: ‌در اوج فتنه‌گری در سال ۸۸ رهبر انقلاب در خصوصی‌ترين جلسات نيز تاکيد کردند که ظلم به احدی قابل پذيرش نيست ولی بايد با کسانی که به رای مردم بی‌توجه هستند، برخورد بايسته صورت گيرد و در همان عرصه نيز فرمودند ظلمی که به ملت ايران شد اين بود که اعتماد مردم را نسبت به نظام اسلامی زير سوال بردند.

رئيسی ادامه داد: مقام معظم رهبری در قضيه کوی دانشگاه در چند سخنرانی تاکيد کردند که موضوع بايد با دقت مورد رسيدگی قرار گيرد.

به گزارش ايسنا، وی در پايان تصريح کرد: ظلمی که امروز به ساکنان منطقه روا داشته می‌شود به دست حاميان بزرگ ظاهری حقوق بشر است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016