شنبه 8 مرداد 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

خبرهای حقوق بشری شنبه ۸ مرداد: احضار شهروند بهایی اهل میاندوآب در ارتباط با دانشگاه بهایی

خبرهای این صفحه مرتبا به روز می شوند!

احضار شهروند بهایی اهل میاندوآب در ارتباط با دانشگاه بهایی، خانه حقوق بشر ایران

در پی هجوم گسترده، احضارهای پیاپی و بازجویی های اساتید و افراد مرتبط با دانشگاه علمی بهایی، در روز سه شنبه ۴ مرداد ماه با طاهر مقصودی تماس گرفته شد و وی را برای بازجویی در روز ۵ مرداد ماه، به اداره اطلاعات میاندوآب احضار کردند.

به گزارش «خانه حقوق بشر ایران» احضار و بازجویی های پیاپی شهروندان بهایی در ارتباط با این دانشگاه علمی، به خصوص پس از یورش گسترده نیروهای امنیتی به این دانشگاه در اول خرداد ماه سال جاری آغاز شد.

تفتیش منازل، بازداشت و بازجویی های گسترده در سراسر ایران همچنان ادامه دارد.


فشار نیروهای امنیتی علیه چهار زندانی سیاسی کرد در زندان سنندج

به گزارش خبرگزاری کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، چهار زندانی سیاسی کرد واقعه در زندان مرکزی سنندج که به اتهام امنیتی هر کدام به تحمل سالهای زندان محکوم شده و بیش از هجده ماه از زمان بازداشت آنها میگذرد همواره تحت فشار وزارت اطلاعات و دستگاههای امنیتی بوده اند.

بنا به گزارش اعضای کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی ، لقمان منفردی ، نعمت اسحاقی ، صباح خیاط و پیشتیوان آسم چهار زندانی سیاسی کرد که از زمان بازداشت تا کنون همواره تحت فشار و آزار و اذیت اداره اطلاعات سنندج و کامیاران بوده ودر دو ماه گذشته این چهار زندانی هر یک مجبور به تحمل ماندن روزهای طولانی در سول انفرادی و مورد ضرب و شتم مسئولین قرار گرفته اند.

شایان ذکر است این 4 فعال کرد که به اسامی نعمت اسحاقی ، پشتیوان آسم ، لقمان منفردی و صباح خیات به اتهام همکاری با یکی از احزاب اپوزیسیون کرد به سالهای طولانی زندان محکوم شدند.

"نعمت اسحاقی" که در تاریخ ۱۳۸۸/۹/۱۳ در شهر کامیاران توسط اداره اطلاعات این شهر دستگیر شده بود، از سوی دادگاه انقلاب سنندج به اتهام همکاری با یکی از احزاب اپوزیسیون در دادگاه اولیه به ۱۲ سال و در دادگاه تجدید نظر استان کردستان به 9 سال زندان محکوم گردید.

"پشتیوان آسم" اهل روستای "هنیمن" از توابع شهرستان کامیاران، در تاریخ ۱۳۸۸/۹/۱۰ در شهر سقز توسط نیروهای امنیتی این شهر دستگیر و پس از دو ماه بی خبری از وضعیت نامبرده مشخص گردید که وی در بازداشتگاه اطلاعات سنندج به سر می برد.

آقای آسم نیز از سوی دادگاه انقلاب شهر سنندج به اتهام همکاری با یکی از احزاب مخالف رژیم در دادگاه اولیه به ۱۵ سال و در دادگاه تجدید نظر استان کردستان به 12 سال زندان محکوم شد.

"لقمان منفردی" دیگر شهروند کامیارانی نیز به اتهامی مشابه که در دادگاه اولیه به ۱۱ سال و در دادگاه نجدید نظر استان کردستان به 9 سال زندان محکوم شده است.

ایشان در شهر کامیاران دستگیر و سپس به اداره اطلاعات سنندج منتقل شده بود.

علاوه بر این، "صباح خیات" نیز که در تاریخ ۱۳۸۸/۹/۱۴ در کرمانشاه توسط نیروهای امنیتی این شهر بازداشت شد بود، با همان اتهام مذکور در دادگاه اولیه به ۱۱ سال زندان در دادگاه تجدید نطر استان کردستان به 6 سال زندان محکوم گردید.

لازم به ذکر است که هر چهار تن از محکومان، مدت دو الی سه ماه در بازداشتگاه اطاعات سنندج در زیر فشارهای جسمی و روحی شدیدی قرار داشته‌اند.


دادگاه رسیدگی به اتهامات اکبر امینی مرداد ماه برگزار خواهد شد، هرانا

دادگاه رسیدگی به اتهامات اکبر امینی که اخیرا از زندان آزاد شده است دوازدهم مرداد ماه برگزار خواهد شد.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، این شهروند معترض در جریان تظاهرات ۲۵ بهمن ماه با رفتن بر روی جرثقیل و در دست داشتن عکس برخی از جانباختگان اعتراضات سال ۸۸ اقدام به اعتراض نمود.

وی در تاریخ ۲۶ تیر ماه با تودیع وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی تا زمان برگزاری دادگاه از بند ۳۵۰ زندان اوین آزاد شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


شاهین زینعلی از حق ملاقات حضوری و مرخصی محروم است، هرانا

شاهین زینعلی روزنامه نگار، فعال دانشجویی و از اعضای حزب پان ایرانیست در بند ۳۵۰ زندان اوین حتی یک روز هم به مرخصی نیامده است.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، خانواده این فعال سیاسی بیش از شش ماه است به صورت دایم درخواست مرخصی به دادستانی ارائه می‌کنند اما تا کنون هیچگونه پاسخی به ان‌ها ارایه نشده است.

این در حالی است در مدت یکماه گذشته سه بار درخواست ملاقات حضوری این زندانی سیاسی نیز رسیدگی نشده و خانواده شاهین زینعلی نتوانسته‌اند با فرزندشان ملاقاتی داشته باشند.

شاهین زینعلی پیش‌تر و پس از حوادث روز عاشورا در ۸ دی ماه ۱۳۸۸ در پی یورش مامورین امنیتی به منزل شخصی بازداشت و پس از سپری کردن ایام بازداشت در بند امنیتی سپاه موقتا به قید وثیقه ازاد شد.

این فعال سیاسی. از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به اتهام «اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور از طریق عضویت در حزب پان ایرانیست و فعالیت تبلیغی علیه نظام از طریق شرکت در تجمعات غیرقانونی منجر به اغتشاش، و مصاحبه با رسانه‌های بیگانه» به دو سال و سه ماه حبس تعزیری و پرداخت مبلغ یک میلیون و پانصد هزار ریال محکوم گردیده و در حال سپری کردن دوران محکومیت خود است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016