یکشنبه 9 مرداد 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

خبرهای حقوق بشری یکشنبه ۹ مرداد: بازداشت محسن جوادی افضلی و ناصر آذرنیا جهت اجرای حکم

خبرهای این صفحه مرتبا به روز می شود!

احضار فواد شمس به زندان اوین جهت اجرای حکم حبس، هرانا

فواد شمس دانشجوی دانشکدهٔ جغرافیای دانشگاه تهران، روزنامه‌نگار و از فعالین دانشجویی طیف چپ جهت اجرای حکم حبس به زندان اوین احضار شده است.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، فواد شمس، ملزم شده بود که امروز دوشنبه، نهم مردادماه، جهت گذراندن باقی حکمِ حبسِ خویش، خود را به زندان اوین معرفی کند.

این فعال دانشجویی یازدهم آذرماه سال ۸۸ توسط ماموران وزارت اطلاعات در مقابل دانشگاه تهران دستگیر شده بود و مدت ۹۷ روز را در بند ۲۰۹ زندان اوین در بازداشت به سر برد.

لازم به یادآوری ست که وی از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی پیر عباسی به اتهام تبلیغ علیه نظام به ۶ ماه حبس تعزیری و ۶ ماه حبس تعلیقی محکوم شده بود.


بازداشت محسن جوادی افضلی و ناصر آذرنیا جهت اجرای حکم، هرانا

محسن جوادی افضلی و ناصر آذرنیا، دو فعال سیاسی محکوم به حبس، روز گذشته جهت اجرای حکم بازداشت شدند.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، خبرگزاری حقوق بشر ایران، محسن جوادی افضلی و ناصر آذرنیا، دو تن از اعضای انجمن موسوم به "فرزندان ایران بزرگ" که روز گذشته، مورخ هشتم مردادماه، به دادسرای مستقر در اوین جهت ابلاغ حکم احضار شده بودند، در همان محل بازداشت شده اند.

احتمال می رود که نامبردگان پس از دستگیری به زندان اوین منتقل شده باشند.

بر اساس رای دادگاه انقلاب محسن جوادی افضلی و ناصر آذرنیا، هر یک به تحمل دو سال و شش ماه و دو روز حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق محکوم اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


فواد صادقی، سردبیر سایت آینده نیوز، بازداشت شد، خانه حقوق بشر ایران

سایت آینده نیوز اخیرا مصاحبه ای با اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، انجام داده و به نقل از وی نوشته بود که آیت الله علی خامنه‌ای مانع موفقیت تلاش هایش برای از سر گیری روابط ایران و آمریکا شده است.

به گزارش رادیو فردا فواد صادقی پیش از این در بهمن ماه سال گذشته نیز بازداشت و سپس آزاد شده بود.

فواد صادقی پیش از سایت آینده نیوز، از مدیران سایت تابناک، نزدیک به محسن رضایی، بود که با حکم مقامات قضایی ایران فیلتر شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016